Pál Sándor, a szervezet új alelnöke elmondta, hogy a küldöttgyűlés kezdeményezte két alelnök kinevezhetőségét, így a jövőben újra alelnök lehet majd Frittmann János. A szőlész hozzátette: az alapszabály módosítások része az is, hogy egy sokkal nyitottabb szervezetet hozzanak létre, és minden információt szeretnének eljuttatni minden hegyközségi tagnak, akit ez érinthet. A hegyközségeknek összesen 60 ezer tagja van.
Az új alelnök szerint az elmúlt két évben nagyon sok sikert ért el a HNT, mint szakmaközi szervezet, hiszen sikerült egy új, központi irányítású hegybírói rendszert összerakni, anyagi biztonságot adni a szervezetnek. Inkább működési anomáliák voltak, azonban bíznak benne, hogy a következő két évben - amíg a jelenlegi elnökség mandátuma szól - tudnak dolgozni. Frittmann János az elmúlt két év jelentős eseményeihez sorolta az olcsó import borok beáramlása ellen bevezetett ellenőrzési díjat.
Amíg nincsenek kiemelt fajtáink, nem lesz bormarketing Magyarországon
A kérdések során a HNT képviselői a készülő ágazati stratégiáról is beszéltek. Frittmann János elmondta: teljes piacelemzésre, piaci feltérképezésre van szükség mind a szőlő felvásárlás, mind a boreladás szempontjából. A kunsági borász kiemelte, hogy a piac vizsgálata marketing szempontjából azért elengedhetetlen, mert e nélkül nem lehet komoly lépéseket tenni annak érdekében, hogy a magyar bor ne csak Magyarországon legyen világhírű. Frittmann hozzátette: nagyjából tisztában vagyunk vele, hova szeretnénk eljutni, ez azonban nem csak az elnökség feladata, hanem meg kell keresni a hozzáértő szakembereket.
Frittmann szerint szükség van a nemzetközi kiállításokon való egységes megjelenésre, azonban a szakmának még meg kell vitatnia, hogy melyik legyen az az öt-hat típusú bor, amivel képviseljük az országot. Frittmann egyébként a furmintot, az olaszrizlinget, a kékfrankost, és még két illatos fajta borát mutatná be, mivel szerinte az illatos fajták esetében a három legerősebb ország között van Magyarország. A borász hangsúlyozta azonban, hogy ezek a viták még nem futottak le, januárban megkezdik a kiemelt fajtákról való tárgyalást. „Ha ez megvan, akkor lesz bormarketing Magyarországon” – mondta.