Kína összességében is egy súlycsoport az USA-val, de egyes területeken messze elöl jár
Lehet Kínát szankcionálni, de vissza fognak ütni, úgy, hogy az fájjon.
1846-ban Széchenyi István avatta fel az első balatoni gőzöst, aminek korhű mását a hétvégén tették vízre Siófokon. A Szegeden megépített sétahajó belsejében berendezett múzeum az 1800-as évek hajóséletét mutatja be.
A hétvégén a siófoki kikötőben vízre engedték a Kisfaludy személyhajót. A fémszerkezet még márciusban túlméretes szállítmányként érkezett a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzeméből. A hajó korhű másolata annak az 1846-ban készült Kisfaludy gőzösnek, amelyet Széchenyi István avatott fel. Az új Kisfaludy hajó séta- és rendezvényhajóként, valamint egyedüli múzeumhajóként szeli a Balaton vizét.
A még márciusban Szegedről túlméretes szállítmányként érkező Kisfaludy hajó fémszerkezetét a siófoki kikötőben fejezték be, és vasárnap vízre is engedték. A hajó kisebb módosításokkal, de ugyanúgy néz ki, mint az eredeti, 1846-ban Széchenyi István által vízre bocsátott Kisfaludy gőzös. Habár gőzgép helyett dízel- és villanymotorok hajtják, a korhű dekoráció mellett az oldalára szerelt lapátok is ugyanúgy forognak, mint egy korabeli gőzhajón. Az új Kisfaludy egy 100 fős sétahajó, amely rendezvényeknek is helyt ad majd, a belső terében pedig egy olyan múzeumot rendeznek be, ami az 1800-as évek hajóséletét mutatja be.
A hajó fémszerkezetét a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. készítette. A KÉSZ célja az egykoron híres szegedi hajógyártás újraindítása. Ők építik a szegedi „Mini Kikötő”-t és a hozzá tartozó úszóegységeket is. Szintén Szegeden készül a komáromi Monostori Erőd kikötőjéhez tartozó bejáróhíd és támdorongok is. Hosszú távú terveik között szerepel sólyapályák (más néven csúsztatógerenda), illetve különböző úszóművek felújítása is.