Az árazást Tordai Bálint szerint transzparenssé kell tenni, ehhez viszont össze kéne fogni. Magyarország ilyen szempontból le van maradva, az akarat azonban legalább már megvan. Mint mondta, a 15%-os ügynökségi díj nem nyereséget jelent, ebből kell fizetni az alkalmazottakat, vagy adott esetben a tenderírás költségeit is. Tordai Bálint az ügynökségi díj mellett felvetette a kreatív óradíj és a költségek megtérítésének lehetőségét is.
A következő beszélgetésen a fesztiválszervezésről és -finanszírozásról beszélgetett Gerendai Károly, Maros Róbert és Vitézy Zsófia. Gerendai szerint nem biztos, hogy érdemes különbséget tenni a profitorientált és a közhasznú fesztiválok között: az olyan rendezvényeket kéne államilag támogatni, amelyek értékesek ugyan, de nem tudják magukat eltartani a piacról. Gerendai elmondta, hogy rengeteg olyan rendezvény van, ami olyan, mint egy kereskedelmi fesztivál, épp csak ingyenes, mert közpénzből valósul meg. Szerinte ez kifejezetten árt a fesztiválpiacnak.
Maros Róbert úgy látja, szinte akárhová lép az ember Budapesten, ott fesztiválba botlik: ezek a közpénzből létrejövő fesztiválok ráadásul gyakran senkit sem érdekelnek, és még csak nem is figyelemfelkeltő jellegűek. Gerendai ezzel egyetértve elmondta, hogy az önkormányzatok saját népszerűsítésükre rendeznek fesztiválokat, nem veszik figyelembe a piaci realitásokat. Példaként említette, hogy nyereséges fesztiválnak például nem adnak támogatást nonprofit programokra.
Vitézy Zsófia szerint nem a kerületek imázsát kéne építeni, hanem egy sok apró közösségből fölépülő közös fővárosi identitást. Az általa vezetett Budapesti Fesztiválközpontot bármilyen – hosszabb távú – elképzeléssel meg lehet keresni, és akkor megpróbálnak segíteni. Maros Róbert elmondta, hogy rengeteg civil, fiatal, kreatív kezdeményezés van Budapesttel kapcsolatban, amiknek jót tehetne a közös koordináció.
A finanszírozással kapcsolatban Gerendai a Voltról azt mondta, a jegybevétel 65-70, a szponzori támogatás 25, a kereskedelmi bevétel 10 százalékát teszi ki a 780 millió forintos költségvetésű fesztivál bevételi oldalának. Maros elmondása szerint a Pálinkafesztivál 40-50 milliós költségvetéssel dolgozik: ennek 25-30%-a a helypénzből, a többi a jegybevételből folyik be.