A 2011. évi Design Hét fesztivál az önreflexió jegyében telik: COULEUR LOCALE, azaz helyi szín, helyi árnyalat. A szervezők annak próbáltak utána járni, hogy létezik-e nemzeti karakter, vizuális DNS a designkultúrában. A Design Hét legfontosabb célja, hogy az ország kreatív iparának, vizuális kultúrájának egyedi vonásaira, designértékeire hívja fel a figyelmet.
Milyen is a kulturális DNS-ünk? Melyik az a szín, amellyel mi gazdagítjuk a vizuális és tárgyi kultúra egészét? Számos designer szerint a kulturális és földrajzi háttér, a történelem, a lokális színek és a hagyomány azok az inspirációs források, amelyek alkotói tevékenységüket hitelesítik. Vizuális és tárgyi kultúránk, a nyelvünkhöz hasonlóan elidegeníthetetlen. S ez minden nemzet esetében ugyanígy igaz. A Design Hét Budapest fesztivál a nemzetközi párbeszédet segíti, nemcsak közel 30 ország tárgyaiból válogatott nyitókiállításával, de idei díszvendége, Lengyelország meghívásával is.