„Örök szerelem, ettől nem lehet elszakadni” – így vallott a visszatéréséről a Mandinernek az olimpiai bajnok
Szász Emese a decemberi országos csapatbajnokságon a gyermekei előtt léphet ismét pástra.
Kecskés Tamás, vagyis Plastickids mára Budapest talán legsikeresebb underground partiszervezője. A Noise Night Life alapítóját a Mandiner a múltról, a jövőről, a mainstreamről és divatról faggatta. Interjú.
Mesélj egy kicsit a Noise Night Life-ról! Mi ez pontosan?
Ez egy havonta megrendezett buli, amiből kifejlődött a Noise Life produkció. Minden hónapban elhívunk egy neves külföldi fellépőt, a magyar alternatív elektró krémjét és fiatal tehetségeket is. A klasszikus helyszín a Dürer-kert. Itt elfér körülbelül 4-5000 ember, sok terem van - és nem utolsó a hely különleges hangulata sem. Nem titok: ez az én saját vállalkozásom, bár most már befektetők is vannak a láthatáron.
Hogy indult be a gépezet?
Igazából az volt az alapkoncepció, hogy zenéljünk egy jót közösen a haverokkal a Dürer-kertben. Nagyjából egy éve indult el a sorozat. Akkor még a Dürer kistermében játszottunk, volt valami házibuli hangulata az egésznek. A buli viszonylag gyorsan kinőtte magát, februárban már az összes termet igénybe vettük, és olyan nevek is játszottak, mint DJ Palotai. Innen már csak egy lépés volt a külföldi sztárfellépők meghívása.
Milyen sztárfellépőkre számíthatunk mostanság?
Jövő hónapban jön az olasz Bloody Beetroots, majd decemberben egy napon játszik a Pendulum és Steve Aoki, illetve másnap Gigi Barocco és Benny Benassi. Jövőre már koncerteket is szervezünk, és olyan nagyágyúkat hozunk el, mint az Infected Mushroom, a Crystal Castles, vagy a Foals. Ezen kívül természetesen minden hónapban elhívunk egy-egy feltörekvő, közepesen ismert underground DJ-t. Mellesleg 2011 a dubstepnek is kedvez: lesz Rusko és Borgore is.
A Dürer folyamatos megtöltése után mi a következő lépés?
Folyamatosan újítunk, szerintem csak így lehet igazi sikereket elérni. Volt már egy mozgóhajón megrendezett mulatság, illetve rendeztünk már Skins-partit, ahol a népszerű sorozat egyik szereplője is fellépett. Ezt mindenképp megismételjük, de tervben van egy exkluzívabb, 3-400 fős brutális beöltözős házibuli is, ami nyilván más élmény, mint egy több ezer fős elektróbuli. A Noise Life vidéki turnéja is megkezdődött: fellépünk szinte minden nagyobb egyetemi városban. Fontos terepnek érzem a nagyobb magyar fesztiválokat is, ahol saját színpaddal szeretnénk megjelenni jövőre.
A Noise szerinted underground, vagy inkább mainstream buli manapság?
Fő profilját tekintve egy underground parti, ahol rengeteg DJ mutathatja meg tudását - a lehető legváltozatosabb stílusban. Van, aki szerint jobb lenne mainstreamnek nevezni, hiszen hónapról hónapra több ezer ember jön el szórakozni és egy valóságos divathullám alakult ki körülötte. Ide mindenki szívesen jön, hiszen olcsó az ital és sok a szép lány. Szerintem ez azért még mindig nem lakossági.
Van súrlódás Budapest underground bulicsapatai közt?
Mi igazából barátként, de a legrosszabb esetben is semlegesen kezelünk mindenkit. Ez azért van, mivel nem ellenségeket szeretnénk gyűjteni. Észrevesszük viszont azokat az interjúkat, amikben folyamatosan ránk utalgatnak, gúnyolódnak mások. Ez van.
Tavasszal te is a RobotRock tagja lettél. Hogy áll most ez az együttműködés?
Ők a legfontosabb állandó fellépőim, és úgy gondoltuk, jó lenne közösen nyomni tovább a zenélést is. Ez nem vált be, aminek semmiféle személyes oka nincs, egyszerűen én jobban szeretek a magam ura lenni. A srácok továbbra is rezidensek nálam, a barátság töretlen, csupán mindenki a saját projektjeit csinálja. Ez így tiszta.
StereoKillaz-zal viszont gyümölcsöző az együttműködés.
Igen, azt hiszem mi ketten elég jól megértjük egymást a színpadon is. A mi stílusunk nem szimplán egy 4/4-es house ütem: itt megtalálsz alapvetően mindenféle naprakész és régi elektronikus zenét a minimáltól a happy hardcore-ig. Alapvetően nagyon gyorsan keverjük át a számokat, és ez teljesen megvadítja a közönséget: amikor azt látják, hogy egy óra alatt már a 47. számot tesszük fel, elszabadul a pokol. Fontos a folyamatos interakció is: mindig tudnod kell, hogy a közönség éppen mire vevő. Ettől függetlenül keménynek és karakteresnek kell lenni, de nem rakhatsz be őrültségeket, ha ők inkább house-ra táncolnának.
Hallottam egy számotokról, amit egy nagy kiadó ad majd ki. Igaz ez?
Maradjunk annyiban, hogy az underground elektró egyik legmenőbb nemzetközi kiadójával tárgyalunk. Lehetséges, hogy a szám fent lesz egy válogatáslemezen.