A szerdai Datarock-koncert nem csupán hozta az eleve elvárt magas színvonalat, hanem az új vonalas elektróbandáktól nem feltétlenül megszokott módon tökéletes koncertélményt is megadta.
2010. július 01. 14:05
p
0
0
0
Mentés
Zulik Ákos
Mi is a Rock&Roll?
A norvég Datarock leszerződtetése alighanem a VOLT, illetve az MR2 szervezőinek egyik legnagyobb dobása volt. A piros műszálas melegítőben pompázó hosszú hajú bergeni srácok sikeresen viszik át modern elektróba a rock és a roll lényegét.
Amikor a viszonylag hosszúra nyúlt hangolási folyamat után felbukkantak a csillogó tréningruhák, és elkezdték az első számot, akkor vált nyilvánvalóvá: ezt a zenét nem egy helyben állva fogjuk végighallgatni. A tökéletesen táncolható sampleres-szintis zenéről van szó, amit a dobon és basszusgitáron kívül időnként szaxofonnal, vagy csörgődobbal egészítenek ki.
A session teljességgel lehengerlő dinamikával indult útjára. A 2009-es Red album kevéssé ismert, de átütő számai közben csupán egy dolog miatt aggódhattunk: Vajon kitart-e ez a végéig? A sodrás nem hagyott alább, csak átalakult. Lassan felbukkantak az ismertebb slágerek is, mint a Fa-Fa-Fa, vagy Computer Camp Love, szinte stadionrock hangulat alakult ki a nem is olyan nagy színpad körül.
Show-tech
A zenekar végig profi módon kommunikált a közönséggel is, nem mindennapi showról volt szó. A legnagyobb stagedivernek a sampleres arc bizonyult, aki egyébként is külön figyelmet érdemel. Az a virtuozitás, mellyel odatud állni bármelyik társa hangszeréhez, és helyettesíteni őt, vagy a rövid szaxofonszólói egészen elképesztőek. Persze a samplert és a billentyűket is villámkezekkel használja. Neki dupla respekt, ha lehet.
Összességében lemondható, hogy a Datarock überelte az elvárásokat. Paradox, überelték azt a hatalmas hangulatot is, amit ők maguk hoztak létre. A befejező Time of my life pedig mindent vitt. Bár magukat egy jó marketingérzékkel megáldott középszerű bandaként határozzák meg, azért mindenki tudja: több, mint tehetséges formák.
A Budafoki Dohnányi Zenekar az MVM Dome után a Budapest Kongresszusi Központban tartotta meg videójátékos koncertjét. De a harmadik Gamer Symphony meglepetése az lett, hogy nem volt meglepetés.
Harmincnégy évesen, tragikusan korán hunyt el a gitáros, aki nemcsak új zenei műfajt teremtett, de hamarosan meg is reformálta azt. 35 éves a Death egyik legfontosabb albuma.