Kétségbeesett a Coca-Cola: nagy változás jöhet az üdítőitaloknál
Az Egyesült Államokban a funkcionális italoknak nem kell bizonyítaniuk, hogy az egészségre vonatkozó állításaik igazak.
Három évet adtak maguknak.
Személyzet nélküli boltot nyit Magyarországon a Coca-Cola – írja a Portfolio a cég közleményére hivatkozva. Az üdítőital gyártó az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft.-vel közösen céloz meg egy Magyarországon új piaci szegmenst – közölte a cég. A közleményből kiderül, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország
három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül összesen 250 millió forint értékben,
emellett a vállalat azt tervezi, hogy 2026 végéig megháromszorozza a ilyen típusú kereskedelmi megoldásból származó bevételeit.
„A koronavírus világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a hazai kiskereskedelem, új technológiák vertek gyökeret, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik és mindent áthat a digitalizáció. (...) Jelenlegi terveink között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve összesen 15 egységet nyitunk három éven belül, amelyek együttesen több mint 250 millió forint beruházási értéket képviselnek, és várakozásaink szerint 2026 végéig megháromszorozzuk az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeinket” – mondta el Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.
Ezt is ajánljuk a témában
Az Egyesült Államokban a funkcionális italoknak nem kell bizonyítaniuk, hogy az egészségre vonatkozó állításaik igazak.
Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikro boltjának működése teljes mértékben a mesterséges intelligencián alapul. Az MI irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, és adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.
Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót, a kiválasztott terméket és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profilját. Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik a kosarának tartalmát.
Kapcsolódó vélemény
A magyar MI-kutatás formáló erőként is jelen lesz a nemzetközi színtéren.
Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet. A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Hangsúlyozzák, hogy
ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli,
teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel.
Az első ilyen üzlet a Yettel Magyarország törökbálinti székházában kapott helyet, ahol a fő irodai napokon megforduló 800-900 munkavállaló mindennapjainak részévé vált. Az üzletben a Coca-Cola HBC Magyarország által forgalmazott termékek (szénsavas és szénsavmentes üdítőitalok, természetes ásványvizek, energiaitalok) mellett snackek, készételek, konzerv ételek, tejtermékek, illetve higiéniai termékek is elérhetőek a dolgozók számára.
Nyitókép: Coca Cola HBC Magyarország