A spanyolok csúnyán megbűnhődnek a Magyarország elleni akciójuk miatt – és ez még csak a kezdet
Egyértelműen reagáltak a politikai döntésre.
A spanyol kormány azért vétózta a Talgo vonatgyártó eladását a Ganz-MaVagnak, hogy a technológiája ne kerüljön Magyarország kezébe – csakhogy az nem egyedülálló a világon.
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
Spanyolország azzal az indokkal akadályozta meg a Talgo vonatgyártó magyar cég általi felvásárlását, hogy Orbán Viktor „Oroszország-barát kormánya” ne szerezzen be olyan technológiát, amely Ukrajna számára is hasznos lehet – írja a Financial Times.
Ukrajna egyik legnagyobb értéke a vasúti összeköttetés, a Talgo pedig technológiájával segíthet leküzdeni az akadályt, hogy a vasúti sínek más szélességűek
– nyilatkozta a spanyol kormány egyik tisztviselője a portálnak. Szerinte az Ukrajnával való együttműködésnek ez az egyik legfontosabb része az ország újjáépítésének és Európába való integrálásának folyamatában. Hozzátette: a szélesebb ukrán vágányok miatt a Varsóba induló és onnan érkező vonatokon az utasoknak több órás várakozást kell elviselniük, amíg a tengelyeket kézzel állítják be a határon.
A Ganz-MaVag már jelezte, hogy jogi lépéseket tesz a spanyol vétó miatt, a cikkben nyilatkozó szóvivő pedig hangsúlyozta, az említett technológiával nem kizárólag a Talgo rendelkezik a világon.
A tőzsdén jegyzett társaságok kisebbségi részvényeseinek spanyolországi szövetsége, az AEMEC rögtön közölte, hogy bírósághoz fordul az ügyben. A szövetség mind polgári, mind büntetőjogi pert kezdeményez, hogy a Talgo több mint 8000 részvényese által elszenvedett károkat megtérítsék.
Ezt is ajánljuk a témában
Egyértelműen reagáltak a politikai döntésre.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Ezt is ajánljuk a témában
Amit most Németország tesz, az mélyen antidemokratikus, sérti az EU értékeit – nekik járna büntetés, nem pedig az Európa külső határait védő magyaroknak.