Eleinte 10 százalék melegről beszéltek az emberek közt, teljesen tévesen, aztán ez átkonvertálódott 10 százalék LMBTQ-ba, majd jött a 10 százalék meleg az állatvilágban, és most az is 10 százalék LMBTQ lett. A fene érti ezt – de hát tudjuk, hogy bizonyára fluid a szexualitásuk.
Az LMBTQ betűszó alkalmazása az állatvilágra en bloc: teljes tévedés.
És amúgy nem biztos, hogy jó ötlet az állatvilággal példálózni
Emellett az állatvilággal való példálózás veszélyes vállalkozás. Az ember persze állat is, de több is annál. Mert hát, ugye, ha magyarázó erővel bír az emberi társadalmakban jelen lévő homoszexualitásra az állatvilágban jelen lévő ilyesfajta hajlam,
akkor rögtön normatív erővel bírhatnak egyéb állati viselkedésformák, lásd: survival of the fittest.
A nőstény tarantula párzás után felfalja a hímet, ha az nem tud időben elmenekülni. Oké, de az egy pók, nem emlős! Ja, a gyakran példaként hozott pingvin sem emlős, kérem szépen. A gólya elpusztítja azokat a fiókáit, amelyeknek nem jut eledel vagy túl gyengének tartja őket (Taigetosz-effektus). A farkasoknál, nos, faskartörvények uralkodnak. De nyilván mindenki tudna ezer példát felsorolni.
Az állatvilágból mindenre és minden ellentétére is lehet úgymond természetes példát hozni. Ami az egyik fajnak természetes, az a másiknak nem biztos, hogy az. Szóval
az állatvilág valósága nem igazol automatikusan semmit az emberi társadalmakra vonatkozóan.
Engedjenek meg egy kis természetjogi eszmefuttatást, mielőtt továbblépünk.
A „természetet”, természetességet, szemben a melegmozgalommal, nem biológiai-naturalista módon kell értelmezni. Az a felfogás, miszerint ami biológiailag lehetséges, az nem számíthat rossznak, úgynevezett naturalista hiba. Az agresszió is természetes, már állítólag megtalálták az alkoholizmus és a hűtlenség génjét is, de ettől még nem adjuk áldásunkat eme viselkedésformákra, a veleszületettség nem morális felmentés – és ha ekkor nem az, akkor a homoszexualitásnál sem az önmagában, vagyis
a veleszületettség nyitva hagyja egy-egy viselkedésforma moralitásának kérdését, az vita tárgya maradhat.
Ha valakinek veleszületett, természetes tulajdonsága a túlzott agresszió, nem legyintünk, hogy ugyan már, born that way. A természetesség inkább azt jelenti, hogy mindennek a létéből fakadó célja van. A hegedűvel hegedülni szokás, nem pedig ülni rajta – például. A természetesség ebből a szempontból nézve annyit tesz: valamit természetének megfelelően (causa finis) használunk, nem pedig azzal ellentétesen.