A ChatGPT debütálása óta az egész információs ökoszisztémánk átalakulóban van. A keresőmotorok beépítik a technológiát, hogy széles körben elérhető MI eszközöket és információkat biztosítsanak a felhasználók számára. Ezek az MI technológiák exponenciálisan növekvő szerepet játszanak az amerikai választási kampányokban.
Kérdésünkre Watson aggodalmának adott hangot.
komolyan tartok attól, hogy az MI által generált tartalmak terjedése tartósan alááshatja a választási információs ökoszisztéma iránti bizalmat, megnehezítve a választók számára, hogy bármilyen választási információforrásban megbízzanak.
S hogy miképpen használhatják az MI-t a kampányban – akár pozitív, akár negatív céllal?
Például adatelemzésre és üzenetküldésre: az MI segít azonosítani a szavazási mintákat, megfogalmazni az üzeneteket és megérteni a közösségi média szokásokat. Az olyan eszközök, mint a ChatGPT, elkészítik a beszédek, kampányanyagok és adománygyűjtő e-mailek vázlatait, tehermentesítve a kampánycsapatokat.
Emellett növeli a kampányhatékonyságot: hatékonyabbá teszi az információgyűjtést, az adatelemzést és az írást, csökkentve a kampánystáb munkaidejét. Emellett képes hatalmas mennyiségű adatot és közvélemény-kutatási információt szintetizálni, így bármikor áttekintést nyújt arról, hogy a választók hogyan viszonyulnak a kérdésekhez és a jelöltekhez.
Ugyanakkor a deepfake technológia talán a legnagyobb kockázatot jelenti a választási kampányinformációk szempontjából, mivel lehetővé teszi akár teljesen valósághű képeket és „hangfelvételek” készítését; megszólalhatnak akár Joe Biden, akár Donald Trump hangján, olyasmiket mondva, amit a két jelölt sosem ejtett ki a száján.
Ráadásul mindezt viszonylag csekély idő- és pénzbefektetéssel.
S miközben az EU elfogadott már egy viszonylag szigorú MI-törvényt, Amerikában még csak beszélnek róla, hogy szabályozni kellene a technológiát, de még mindig nincsenek érdemi MI-szabályozások, amelyek gátolnák annak rosszindulatú felhasználását.