Korlátozni kezdik a menekültek támogatását Németországban
Háborog a német társadalom a kiadások láttán.
Újabb apokrif Orwell-kézirat került elő, ezúttal egy berlini hír formájában.
(Nyitókép: AFP)
Újabb apokrif Orwell-kézirat került elő, ezúttal egy berlini hír formájában.
Történt ugyanis, hogy egy kreuzbergi vendéglátóipari cég
levelet kapott Berlin tartomány szenátusának diszkriminatív és szexista hirdetések elleni szakértői testületétől,
méghozzá egy áprilisi streetfood fesztivál plakátja miatt.
Amint az a levél bevezetőjéből kiderül, a „multiprofesszionális” független testület „a lakosság köréből” érkezett megkeresés nyomán vizsgálta meg a hirdetést, amelyben valóban talált is problematikusnak tekinthető elemeket, különös tekintettel a „Merülj el az ázsiai utcai konyhaművészet egzotikus világában” szlogenre:
az „egzotikus” kifejezés ugyanis gyakran használatos annak leírására, hogy valaki „idegen, másfajta”, ami tudat alatt erősítheti az előítéleteket.
Ráadásul az olyan szövegek, mint az „Ázsia a tányéron” általánosító jellegűek, és egy kalap alá veszik a rendkívül heterogén ázsiai kontinens különböző kulináris hagyományait.
Tehát „egzotikus” nem lehet egy világ, mert az másféleségre utal, viszont „ázsiai” sem lehet egy konyha, mert az összemos.
A testület (amelynek elnöke a Politikai Képzés Szövetségi Központjának Sokféleségért, Interszekcionalitásért és Dekolonialitásért felelős előadója) hangsúlyozta: az, hogy (egy darab) beadvány érkezett hozzájuk a plakáttal kapcsolatban, mutatja a fogyasztók körében kiváltott ellenérzéseket, ezért „abban a reményben, hogy a testület szakértői értékelése érzékenyíteni fogja e fontos problémakörrel kapcsolatban”,
felkérte a céget, hogy beszélgetés céljából három héten belül lépjen kapcsolatba a testülettel
– mármint azzal, amely három hónapos késéssel kifogásolta a már rég sehol nem látható plakátot, és amely egy újságírói megkeresésre most annyit válaszolt, hogy legközelebb szeptemberben lesz elérhető.
Az „egzotikus” gasztronómiai fesztivál szervezője, egy bizonyos Luan Thanh Nguyen elmondta:
ázsiaiként ők semmiféle problémát nem látnak az „ázsiai konyha” kifejezésben,
ezért az továbbra is szerepelni fog a fesztivál megnevezésében, az „olasz konyha” mintájára. Az „egzotikus” kifejezést pedig már amúgy se használják hónapok óta, ezért azzal teendőjük nincs.
Kapcsolódó vélemény
Többek közt az is kiderült, hogy több a lengyel Németországban, mint a török. Francesca Rivafinoli írása.
Kapcsolódó vélemény
Ali szerint viszont ideje foglalkozni a migránsbűnözéssel is.