Amint az a levél bevezetőjéből kiderül, a „multiprofesszionális” független testület „a lakosság köréből” érkezett megkeresés nyomán vizsgálta meg a hirdetést, amelyben valóban talált is problematikusnak tekinthető elemeket, különös tekintettel a „Merülj el az ázsiai utcai konyhaművészet egzotikus világában” szlogenre:
az „egzotikus” kifejezés ugyanis gyakran használatos annak leírására, hogy valaki „idegen, másfajta”, ami tudat alatt erősítheti az előítéleteket.
Ráadásul az olyan szövegek, mint az „Ázsia a tányéron” általánosító jellegűek, és egy kalap alá veszik a rendkívül heterogén ázsiai kontinens különböző kulináris hagyományait.
Tehát „egzotikus” nem lehet egy világ, mert az másféleségre utal, viszont „ázsiai” sem lehet egy konyha, mert az összemos.
A testület (amelynek elnöke a Politikai Képzés Szövetségi Központjának Sokféleségért, Interszekcionalitásért és Dekolonialitásért felelős előadója) hangsúlyozta: az, hogy (egy darab) beadvány érkezett hozzájuk a plakáttal kapcsolatban, mutatja a fogyasztók körében kiváltott ellenérzéseket, ezért „abban a reményben, hogy a testület szakértői értékelése érzékenyíteni fogja e fontos problémakörrel kapcsolatban”,