Folytatódik a német kormányválság: jön a bizalmi szavazás
Gyakorlatilag elkerülhetetlen az előrehozott választás.
Két szabad demokrata kormánytag egyenesen a kétszeresével lépi túl az EU által engedélyezett szén-dioxid-kibocsátási határértéket.
Nyitófotón, balról: Baerbock, Habeck (Zöldek), Scholz (SPD), Lindner (FDP) és csapatuk (via Christian Lindner Fb)
A Német Környezetvédelmi Szervezet (Deutsche Umwelthilfe – DUH) legutóbbi felmérése szerint az autóhasználatot tekintve aligha tekinthetők példaképnek vezető német politikusok. Több tucat német politikus használ olyan személygépkocsit, amelynek a szén-dioxid-kibocsátása túllépi az erre vonatkozó uniós korlátozást, ráadásul közöttük több kormánytag is van, számol be az Infostart.
A portál cikkéből kiderül, hogy a 252 megkérdezett politikus közül 186 olyan járművel közlekedik,
amellyel túllépik az EU által engedélyezett szén-dioxid-kibocsátási határértéket, azaz a kilométerenkénti 95 gramm szén-dioxidot.
Ugyanez a szám a vizsgált kormánytagok esetében 9-ből 7: a miniszterek közül csak kettő kapott jó értékelést: Lisa Paus zöldpárti családügyi miniszter és Svenja Schulze szociáldemokrata fejlesztési miniszter tartja be az uniós kibocsátási határértéket szolgálati elektromos autójával.
A szabad demokrata (FDP) párt kormánytagjai azonban egyenesen a kétszeresével lépték túl a megengedett küszöböt gépjárműveikkel.
A DUH Olaf Scholz kancellár gépkocsiját annak nehéz páncélzata miatt nem vette számításba.
A DUH szerint a tizenhat tartomány miniszterelnöke közül csak kettő vezet tisztán elektromos autót, Hamburg, illetve Baden-Württemberg kormányfője. További öt hibrid, azaz elektromos és belső égésű motorral egyaránt ellátott gépkocsit használ.
Az összesített rangsor élén két zöldpárti politikus áll. Egyikük Katja Meier szászországi miniszter Volkswagen ID.3 Próval, míg a másik Margot Gottstein, a szövetségi családügyi minisztérium államtitkára BMW i3-mal. A szervezet szerint a két „zöld” politikus autója kilométerenként 68 gramm szén-dioxidot bocsát ki.