Amit szabad Jupiternek: kínai szélturbinákat visznek Németországba

2024. július 03. 22:40

Úgy látszik, ez nem gond, a beszerző hamburgi csoport pedig azzal érvel, hogy ezzel csak a versenyt erősíti Európában.

2024. július 03. 22:40

Nyitókép: Lin Shanchuan / AFP

A Luxcara megújuló energiaforrásokat fejlesztő cég július 2-án szerződést kötött 16 kínai szélturbina telepítésére Németországban, először az ország történetében, ami fokozza az EU iparának külföldi versenytől való félelmét – számolt be az Euractiv.

Eddig az EU-ban telepített szélturbinák többsége európai gyártású volt, mint például a Vestas és a Siemens. Azonban a kínai cégek, amelyek olcsóbb turbinákat gyártanak, egyre inkább megjelennek az európai piacon.

A Luxcara bejelentette, hogy 2028-ig 16 offshore szélturbinát telepít a Kínai Mingyang céggel a németországi Északi-tenger partján.

Ezt is ajánljuk a témában

Kína haragja Brüsszelre zúdul

Most robban majd be igazán a kereskedelmi háború az Európai Unió és Kína között. Hogy Brüsszel mennyire nem gondolta át, mit jelentett extravámokat kivetni a kínai elektromos autókra, azt jól jelzi, hogy – tartva a bosszútól – máris tárgyalásokat kezdeményezett Pekinggel.

A döntés három hónappal azután született, hogy az EU elfogadta a Net-Zero Industrial Act törvényt, amely a tiszta technológiák, mint a szél- és napenergia, védelmét célozza.

Az iparági lobbi szervezet, a WindEurope szerint

Európai ellátási lánc készen állt volna a projekt szélturbináinak szállítására”

Michael Bloss, német zöldpárti képviselő szerint „nem engedhetjük meg, hogy nagy ipari projekteket a kínai verseny elősegítésére használjanak”.

Az EU szélturbinagyártói ismételten arra kérték az EU tagállamait, hogy támogassák ügyüket, aminek eredményeként 26 energiaügyi miniszter aláírta a „EU Wind Charter”-t 2023 végén.

A szélturbinák nemzetbiztonsági okokból való kizárására vonatkozó kiberbiztonsági kritériumokat az EU-ban már tárgyalják.

Ezt is ajánljuk a témában

Új taktika: Peking a németeket küldené harcba Brüsszel ellen

A fenyegetések után Kína új stratégiát alkalmaz: ha Németország segít neki az elektromos járművekre kivetett EU-s büntetővámok eltörlésében, ő is csökkenti az európai luxusautókra vonatkozó beviteli tarifákat. Kényszerű, de érthető szövetség születhet.

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 110 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
faramuci
2024. július 04. 10:09
Nemcsak a csővezetéket lehet felrobbantani......gondolja magában a hírre Sholz kapitány 😈😈
voltospultos-2
2024. július 04. 08:12
Hajrá germányok, csak így tovább! Kell a hely az életrevaló rasszokna
chief Bromden
2024. július 04. 07:53
Versenyképtelen Európa gazdasága. De sebaj, majd csinálnak jó drága beruházásokat. A lakossággal meg majd kifizettetik, már ha lesz miből.
omega
2024. július 04. 07:51
És ha mi importáltuk volna, az is erősítené a versenyt? Amúgy nem az erősítené a versenyt, ha Európa is gyártana? Esetleg jobbat, olcsóbban? Nekem a versenyről valami ilyen jut eszembe. De itt csak az idióták versenyeznek, hogy ki tud nagyobb faszságot mondani.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!