A Wizz Air vezére szerint lehet, hogy kábítószer hatása alatt nyilatkozott a Ryanair vezérigazgatója
Michael O’Leary korábban kijelentette, hogy a WizzAirnek esélye sincs versenyre kelni a Ryanair magyar piacon is vezető pozíciójával.
A Wizz Air helyett az EasyJet csaphat le azokra az olaszországi résidőpárokra, amelyeket a monopólium elkerülése miatt kell értékesítenie az Ita Airwaysnek és a Lufthansának.
Nyitókép: AFP/Nicolas Economou
Az Ita Airways-Lufthansa megállapodás 10 százalékkal emelheti a tarifákat – írja a Corriere della Sera nyomtatott kiadása, amely megjegyzi, szükség van korrekciós beavatkozásokra.
A milánói Linate Airport esetében például napi 11 résidőpár eladására lesz szükség, hogy a két cég alkuja ne vezethessen monopóliumhoz egyik útvonalon sem, az utasoknak legyen alternatívájuk az Ita-Lufthansával szemben.
A Corriere forrásai szerint a vállalatok felvették a kapcsolatot a magyar hátterű fapadossal, a Wizz Airrel is, ám a légitársaság az olaszok és németek által magasnak tartott résidőket kért volna cserébe.
A lap úgy tudja, az üzlet nyertese így az EasyJet lesz, amely a Wizz Air egyik fapados riválisa – igaz, nem a legnagyobb, hiszen a Ryanairrel vív éles harcot, és nem csak a levegőben.
Ezt is ajánljuk a témában
Michael O’Leary korábban kijelentette, hogy a WizzAirnek esélye sincs versenyre kelni a Ryanair magyar piacon is vezető pozíciójával.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.