Az ETS2 ugyanis arról szól, hogy véges számú kibocsátási kvótát lehet adni-venni – ha pedig a zöld átállás lassabban megy, nagyobb lesz az igény a kvótákra, ezáltal drágulnak az üzemanyagok, fűtőanyagok. Márpedig – elsősorban Németország bénázása miatt – a fosszilis alapú fűtésrendszerekről, illetve a belső égésű motorokról nagyon lassan megy az átállás zöldebb megoldásokra. Németországban egy tavalyi törvény betiltotta a gáz- és olajfűtési rendszerek telepítését az újonnan épült házakban, ám társadalmi nyomásra ezt is fel kellett vizezni –
miközben 2023-ban húszéves rekordot döntött az országban eladott gázbojlerek száma, mert a németek bepánikoltak, hogy hamarosan betiltják majd a jól bevált rendszereket.
Liese emellett azzal vádolja hazája szabad demokrata (FDP) közlekedési miniszterét, Volker Wissinget, hogy „nem igazán tesz semmit” a közlekedés zöldítéséért, miután 2024 áprilisában az elmúlt év azonos időszakához képest nemhogy nem növekedett, de még csökkent is az elektromos autók aránya az újautó-eladásokban.
Tavaly áprilisban 14,7, idén már csak 12,2 százalékot tett ki az arányuk –
nyilván nem függetlenül attól, hogy a költségvetés alkotmánysértő benyújtása miatt a német kormánynak masszív megszorítócsomagot kellett idén bevezetnie, melynek áldozatául estek az elektromos autók vásárlásához nyújtott állami támogatások is.