Földi László kimondta: Drasztikus következményei lehetnek Biden döntésének
A titkosszolgálati szakértő szerint az az egyetlen esélyünk, hogy két hónap múlva Donald Trump lesz az Egyesült Államok elnöke.
Kiderült, mire készülnek.
Nyitókép: Roszatomflot
Öt pontba szedték Oroszország fő célkitűzéseit az Északi-tengerrel kapcsolatban egy közelmúltban tartott konferencián, írja a Világgazdaság. Kijelölték Oroszország elsődleges fejlesztési irányát a következő tíz évre az Északi-tengeri útvonal kapcsán egy fórumon Alekszandr Novak miniszterelnök-helyettes részvételével, teszik hozzá.
A fő irányok:
a rakományforgalomnak 2035-re el kell érnie a százmillió tonnát,
növelni kell a biztonságot, a sarkvidéken új hajógyárat kell építeni, különös figyelmet kell fordítani az északi szállításra és hajózásra, 2030-ra 14 jégtörőnek kell szolgálnia az útvonalon.
Hangsúlyozzák:
a szállítás így is rekordot ért el. Ezen az útvonalon tavaly 36,25 millió tonna rakományt továbbítottak, a szovjet korszak legjobb eredményének az ötszörösét, és a tervnél is nagyobbat.
Rekord volt a 2,15 millió tonnás tranzit is, főleg az ázsiai csendes-óceáni térség országaiba olajat, vasércet és szenet szállító orosz cégeknek köszönhetően. Az év során 1261 járat indult el és ért célba, majdnem annyi, mint 2021-ben.
Hozzáteszik:
az északi-tengeri útvonalon egyetlen incidens sem történt azóta, hogy két éve a Roszatomot bízták meg
a hajózás megszervezésével. Az útvonalon ötven megfigyelőállomás működik. Nemzetközi szakértők bevonásával készült megfigyeléseik alapján
a kereskedelmi sarkvidéki hajózásnak nincs negatív hatása a tengeri ökoszisztémákra.
Három tucat teherhajó közlekedik rendszeresen az Északi-sarkvidéken: gáz- és olajszállító tartályhajók, konténerhajók, szárazrakomány-hajók. Tavaly megnőtt az északi-tengeri útvonalon közlekedő folyami-tengeri hajók iránti kereslet.
Az útvonal fejlesztése kiemelten fontos Oroszország számára, amelyet az ukrajnai háború miatt nemzetközi szankciók sújtanak, írják.