Donald Trump Európára bízná az ukrán tűzszünetet
A megválasztott amerikai elnök szerint Európának kell vezető szerepet vállalnia Ukrajna védelmében és a háború lezárásában.
„Miért térnek vissza az európaiak a benzinesekhez?” – tette fel a kérdést az Euronews.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Shutterstock
A Volkswagen elektromos járműveinek eladásai az év első három hónapjában közel negyedével estek vissza Európában, mivel a fogyasztók visszatértek a benzines járművekhez – derült ki az Euronews összeállításából. Mint írták, a vállalat április 10-i legutóbbi pénzügyi jelentésében közölte, hogy a tisztán elektromos járművek eladásai 24 százalékkal csökkentek Európában,
ezzel szemben Kínában 91 százalékkal nőttek az eladások az előző évhez képest.
De összességében 3 százalékkal, 2,10 millió járműre növelte a járműkiszállításait, melynek fő hajtóereje Kína, Dél-Amerika és Észak-Amerika volt.
„A belső égésű motorral hajtott járművek darabszáma 4 százalékkal, 1,97 millióra nőtt, ami kompenzálta az enyhe, 3 százalékos, 136 400 darabra csökkent tisztán elektromos hajtású járművekét. Ugyanakkor ebben a szegmensben az erős kínai növekedés (+91 százalék) nem tudta teljes mértékben ellensúlyozni az európai visszaesést” – olvasható a Volkswagen közleményében.
A kommünikében arra is kitértek, hogy
2024 első negyedévében több mint kétszer annyi tisztán elektromos hajtású modellt rendeltek, mint az előző év azonos időszakában.
„Így a rendelésállomány jelenleg mintegy 160 ezer járművet számlál” – írták.
A cikkben arra is igyekeztek választ adni, hogy miért térnek vissza az európaiak a benzines járművekre. Az Euronews emlékeztetett, hogy az Európai Parlament februárban szavazta meg azt az új jogszabályt, amely 2035-től betiltja a benzin- és dízelüzemű autók értékesítését.
Az új szabály – amely része az EU-ban az éghajlatváltozás elleni küzdelemre tett nagyobb erőfeszítéseknek – felgyorsítja a blokkban az elektromos járművekre való átállást.
Ennek ellenére 2024 első negyedévében csökkentek az elektromos járművek eladásai Európában, mivel az ágazatnak még mindig vannak kihívásai,
például a magas költségek vagy a töltőinfrastruktúra hiánya.
Erre a Világgazdasági Fórum is kitért egy nemrég közzétett jelentésében – idézte a lap.