Nemcsak a rákosrendezői állomás, hanem a Déli pályaudvar környéke is megújulhat a következő években
Az ipari terület helyére rekreációs parkot terveznek.
Cáfolta az ellenzéki polgármestert a vasúttársaság.
„Hamarosan megkezdődhet a Déli pályaudvar felhagyott ipari területének megújítása, a területen várhatóan rekreációs park lesz” – jelentette be V. Naszályi Márta (Párbeszéd) I. kerületi polgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján, számolt be lapunk a távirati iroda nyomán a párbeszédes politikus nyilatkozatáról.
Ezt is ajánljuk a témában
Az ipari terület helyére rekreációs parkot terveznek.
A tudósítás szerint V. Naszály emlékeztetett: a Déli pályaudvar területének a MÁV mellett a Budavári Önkormányzat is tulajdonosa, a MÁV azonban szeretné felújítani az épületet, ehhez pedig egyszerűbb, ha az egész területnek egy tulajdonosa van, így a MÁV kezdeményezte a tulajdonosi viszonyok rendezését. A polgármester hozzátette: a MÁV a Mészáros utcával szomszédos 8 ezer négyzetméteres területet ajánlotta fel, ennek felét csereként, felét kedvezményes áron megvételre.
A közgyűlés december 7-ei ülésén egyetértés volt abban, hogy ezt az ajánlatot el kell fogadni, így hamarosan megkezdődhetnek a tárgyalások – tette hozzá V. Naszályi Márta.
Nagyon úgy tűnik azonban, az ellenzéki kerületvezető elsiette a dolgot. A MÁV-Volán csoport ugyanis arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy állításaival szemben semmilyen megállapodás nem született még az érdekelt felek között, így a MÁV Zrt. nem döntött, sőt nem is egyeztetett semmilyen értékesítésről.
Ez utóbbival kapcsolatban különösen fontosnak tartják hangsúlyozni azt a tényt, mely szerint a vasúttársaság közismerten nincs olyan helyzetben, hogy bármilyen vagyontárgyának kedvezményes értékesítését egy-egy kiemelt fejlesztési terület vonatkozásában megengedhesse magának, így ilyen ötlet itt sem merült fel és a jövőben sem várható, hogy a területtel kapcsolatban ilyen döntés szülessen.
Mint írták, pusztán az értékarányos telekcsere ügylet lehetőségét vetették fel, mint lehetséges megoldást.
November 11-én erről az elvi opcióról tájékoztatták az I. kerület vezetését, amely két héttel később jelezte az arra való nyitottságát, továbbá azt, hogy egy ilyen megoldáshoz készek megszerezni a képviselőtestület támogatását is.
„Az érintett terület hasznosításának ügye jelenleg itt áll, előrelépés a fentiekhez képest a négy érdekelt fél vonatkozásában nem történt. A célunk ugyanakkor az, hogy Budapest egyik legértékesebb területének a sorsa minél hamarabb megnyugtató módon rendeződjék. Ebben a vasúttársaság érdekelt és elkötelezett, a folyamatot ugyanakkor nem segítik a pontatlan, időnként alaptalan állítások, amelyek kizárólag egyik vagy másik fél érdekei felől közelítik meg a témát” – zárul a közlemény.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László