Elfogynak a férfiak, már nők is dolgoznak Ukrajna bányáiban

A szén nem bányássza ki magát, ellenben nélküle totális áramhiány jönne az országban.

A polgári gépek fő alkatrészeinek cseréje, pótlása vagy javítása egyre inkább megoldhatatlan feladatnak tűnik Oroszországban.
Az Euronews cikke szerint az orosz polgári repülés a nyugati szankciók második évének végén kezdett feltűnően megroggyanni. December első hetében például
tíz repülőgép hibásodott meg repülés közben, személyi sérülés egyelőre nem történt.
Az elemzés szerint a szankciós politika most kezdi éreztetni igazán a hatását, amikor a gépek fő alkatrészeinek cseréje, pótlása vagy javítása már nem csak nehéz, de egyre inkább megoldhatatlan. Emiatt kezdődött el a gépek „kannibalizálása”, azaz egy forgalomból kivont jármű még használható alkatrészeinek kiszerelése és beépítése egy másik gépbe.
De ez csak időleges megoldás lehet, mert közben a többi alkatrész is kopik, romlik.
Az előre menekülés jelenlegi egyetlen módja az „oroszosított” típusok gyártásának viharos növelése, elsősorban a Szuhoj-100 (Szuperjet) modellből. Ezekből 339 darabot rendelt meg az Aeroflot, ami az óriáscég vezére, Szergej Alekszandrovszkij ismertetője szerint a legnagyobb beszerzés a vállalat történetében.
Nyitókép: Wikipedia