Ezt is megértük: Nyugat-Európa lezárja a határait a szír bevándorlók előtt!
A legtöbb nyugat-európai országban már nem dívik a Willkommenskultur, a nyitott gondokodást felváltotta a hűvös pragmatizmus.
Csehország, hasonlóan Belgiumhoz és Olaszországhoz, azt kéri, hogy az orosz acélimportra vonatkozó mentességet 2028-ig hosszabbítsák meg.
Az orosz acélimport 2028-ig tartó mentességére vonatkozó kérelmet hétfőn megerősítette Jozef Síkela cseh ipari és kereskedelmi miniszter, aki hozzátette, hogy az ország jelenleg tudja helyettesíteni az orosz beszállítót – írta meg az euractiv.
Az acélipar képviselőivel tartott konzultációkat követően Marek Vošahlík, a cseh Ipari és Kereskedelmi Minisztérium munkatársa, rámutatott arra, hogy a cseh ipar éves acélfelhasználása 2024-re várhatóan körülbelül 500 ezer tonna lesz.
Jozef Síkela Brüsszelben, a Tanács ülésén ismertette a mentesség iránti kérelmet, amely elsősorban a nehéz acéllemezek behozatalára vonatkozik.
Az építőipar jelenlegi helyzetében, például a hidak építésében nem tudunk meglenni nélkülük
– mondta a miniszter az újságíróknak a hétfői találkozó előtt, hozzátéve, hogy Csehország optimista a mentesség elnyerését illetően.
Síkela úgy véli, hogy a szankcióknak azoknak kell ártaniuk elsősorban, akik ellen irányulnak, és nem azoknak, akik alkalmazzák azokat.
A miniszter hozzátette, hogy jelenleg csak néhány beszállító képes acéllemezek gyártására. A miniszter azt is elmondta, hogy az ország más megoldások után kutat, de jelenleg nincsenek elfogadható lehetőségeik. Ugyanakkor elismerte, hogy néhány beszállító Kínában található, de termékeik minősége nem kielégítő, és az ellátás megbízhatatlan.
Bár a jelenlegi mentesség csak a következő évig szólna, Csehország, hasonlóan Belgiumhoz és Olaszországhoz, azt kéri, hogy az orosz acélimportra vonatkozó mentességet 2028-ig hosszabbítsák meg.
Jana Dronská, a Vítkovice Steel szóvivője elmondta a cseh hírügynökségnek, hogy
ha a mentesség lejár, az válsághoz vezethet az építőiparban vagy az autóiparban.
***
Nyitókép: Costfoto / NurPhoto via Getty Images