Az eseményeket így foglalta össze: „Palesztinában egy fanatikus arab horda védtelen öregeket, serdületlen bochereket (vallásos diákokat), csecsemőket és asszonyokat ölt meg. a zsidó halottak szinte kivétel nélkül ilyen vérengzések áldozatai. Akik e borzalmas gyilkosságokat elkövették: műveletlen, barbár emberek [...]”. Viszont egy berlini lap megállapítását, miszerint „az arabok felébredtek, tudják, hogy csak fegyveres erővel juthatnak jogaikhoz és ha szükséges, élni fognak ezzel az erővel”, „rémlátomásnak” nevezte, s mint írta, rövidesen az arab világ „teljesen meg fog nyugodni”.
A lap arra kimondottan büszke volt, hogy a pogrom miatt halálra ítélt arabok melletti kegyelemért szólalt fel több zsidó orgánum.
„A palesztinai vérengzések legsötétebb óráiban is akadt zsidó hang, Budapesten és másutt is, amely részvéttel szólott nem csak a zsidó, de az arab áldozatokról is. És senki sem botránkozott meg, hogy részvétünkből azoknak a gyilkos araboknak is kijutott, akik fegyverrel a kezükben pusztultak el, s talán e fegyveren még zsidó vér párolgott.” A lap szerint a megbocsátás zsidó „faji” tulajdonság. Abban viszont nyilván igaza volt, hogy „Palesztinában egy kipattant szikra hatalmas tüzet okozhat.”
1937 januárjának végén zajlott a kétéves palesztinai zavargások csúcspontja, melyet a brit hatóságoknak kellett leverniük. Az 1936-’37-es zavargás egy lövöldözéssel kezdődött az év áprilisában, amikor a Nablusz melletti útakadálynál két zsidó sofőrt, Izrael Chazant és Cvi Dannenberget arab terroristák gyilkolták meg. A magyar-zsidó lapok ilyen cikkekkel jelentek meg: „Jeruzsálem fekete péntekje”. „Utcai harcok és gépfegyvertűz a szent város utcáin”. Az anticionista, magyar-zsidó Egyenlőség című újságban így írt: „A jeruzsálemi kórházak jelentik, hogy a meggyilkolt zsidók közt számos nő, áldott állapotú asszony és gyermek is van. A jeruzsálemi zsidó vezetőség délután 3 órakor telefonálja a következőket: E percben támadnak az arabok nagy erővel [...] három bombát dobtak a zsidók ellen a jeruzsálemi óvárosban”. Az Egyenlőség egyébként a kivándoroltak magyar identitását is kiemelte korábbi cikkeiben. Az 1929-es pogromok előtt három nappal – írta – még Szent István-napi imát tartottak Jeruzsálemben a magyar zsidók, ahol
„a hőn szeretett magyar haza iránt” szólt az ima; az esemény végén táviratban üdvözölték Bethlen István akkori miniszterelnököt.