Nagy bejelentést tett a Wizz Air, de van egy csavar a történetben
Glasgow és Róma az új szereplő, a népszerű Edinburgh viszont már csak novemberig elérhető.
A Wizz Air négy Ukrajnában ragadt gépéből kettőt végleg elveszített – többek között erről beszélt a mértékadó olasz lapnak adott interjújában Váradi József vezérigazgató. Hozzátette, egy kijevi gép kimentésére még van esély, és arra is határozottan reagált, hogy mit gondol a Ryanair első emberének nagyképű nyilatkozatáról.
A Lvivben rekedt gépet sikerült megmentenünk. A Kijevben lévő háromból kettő végleg elveszett, csak a hajtóműveket tudtuk átcsempészni Lengyelországba. Még egy maradt, ráadásul jó állapotban, de egyelőre nem tudjuk kihozni az országból
– árulta el Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a szomszédban dúló háború kitörésekor Ukrajnában ragadt repülőgépekkel kapcsolatban.
A magyar hátterű fapados légitársaság Lvivben állomásozó Airbus A320-asa fél évvel a harcok kezdete után landolt biztonságban a lengyelországi Katowicében, ám a három Kijevben parkoló gép esetében eddig csak arról lehetett tudni, hogy dolgoznak a kimentésükön, ám a háborús körülményeket figyelembe véve nincs a kezükben az irányítás.
Váradi József a Corriere Della Serának tehát megerősítette,
a négyből két A320-ast elveszített a légitársaság,
az egyik sorsa pedig még bizonytalan.
A vezérigazgató arról is beszélt az interjúban, hogy biztosan kártérítést kell fizetnie a Pratt & Whitneynek, miután a 2015 és 2021 között elkészült hajtóműveknél biztonsági kockázat vetődött fel, ezért mind az 1200 egységet külön-külön ellenőrizni kell. A folyamat darabonként akár 60 napig is eltarthat, így jövő szeptemberig időről időre kiesnek majd gépek a Wizz Air egyébként is feszített menetrendjéből.
Ezt is ajánljuk a témában
Glasgow és Róma az új szereplő, a népszerű Edinburgh viszont már csak novemberig elérhető.
Váradi Józsefet arról is kérdezték, mi a véleménye Michael O'Leary Ryanair-vezér szavairól, aki azt mondta, csak oda érdemes repülni, ahol nincs jelen a Ryanair, és azonnal elengedni ezeket az útvonalakat, ha megjelenik az ír fapados.
Nyilvánvalóan baromságokat beszél. Ha csak az olaszországi hálózatunkat nézzük meg, az útvonalak felében van átfedés a Ryanairrel. Igazi versenytársai vagyunk
– felelte a Wizz Air első embere.
FRISSÍTÉS:
Cikkünk megjelenését követően a Wizz Air jelezte, az Ukrajnában ragadt négy Airbus A320-as utasszállítója közül a Lvivben tartózkodót sikerült kimentenie, amelyet egy teljeskörű átvizsgálást követően a légitársaság újra üzemeltet jelenleg is. A három továbbra is Ukrajnában lévő gépek közül kettőről sikerült kimenteni a hajtóműveket, amelyeket a légitársaság jelenleg is üzemelő gépekre szerelt rá. A reakció szerint téves információ, hogy a Wizz Air elvesztette utasszállítóit, a gépek sértetlenül, ép állapotban vannak jelenleg is, és a légitársaság kész újra üzembe állítani őket, amint lesz erre lehetőség.
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila