A Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr a lap szerint kijelentette, hogy a megújuló energia felhasználásával előállított szintetikus üzemanyagok jelentik a legjobb esélyt a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez. Ennek ellenére valószínű, hogy
Németországban nem áll rendelkezésre elegendő „zöldáram” ezek előállításához
– jelentette ki. „Németország villamosenergia-termelésének mintegy felére lenne szükségünk ahhoz, hogy elegendő üzemanyagot állítsunk elő” – idézte Spohr szavait a Bloomberg. „Nem hiszem, hogy Habeck úr (gazdasági és energiaügyi miniszter) ezt megadja nekem” – tette hozzá.
A cikk szerint a légiközlekedési ágazat vezetői a szintetikus üzemanyagokat, például a vízből nyert zöld kerozint tekintik az egyetlen technikailag életképes módszernek a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítésére. Az iparág azon dolgozik, hogy piacot hozzon létre a legtöbb modern repülőgépet működtető kerozin szén-dioxid-semleges változatának.
A szén-dioxid-semlegesség biztosításához azonban hatalmas mennyiségű, megújuló forrásokból előállított villamos energiára van szükség.
A légi közlekedés szén-dioxid-mentesítése éppen akkor, amikor Németországnak importált villamos energiára kell támaszkodnia, mivel a hazai termelésű energiával már nem tudja kielégíteni a keresletét, nem tűnik túl megvalósíthatónak.