De aztán az utolsó pillanatban jött Kasselakis, aki jól irányzott közösségimédia-kampánnyal magára irányította a figyelmet, több tízezer új szavazót hozott be a Sziriza voksolására, és végül az övé lett a győzelem. A Sziriza vezetőválasztásán a voksol 57 százalékát szerezte meg, míg ellenfele csak 43 százalékot ért el.
Az Euractiv elemzése szerint a szakértők a következőkben látják Kasselakis sikerének kulcsát: teljesen „metapolitikai” eszközöket használt;
kizárólag a közösségi médiában kampányolt;
olyan egyszerű beszédmódot használt, ami imponált a hagyományos politikai beszédből kiábrándult görög választóknak; valamint teljesen új, kívülről érkező jelölt volt egy a nepotizmustól és politikusi dinasztiáktól hemzsegő görög politikában.
Kasselakis üzenete egyszerű: le akarja váltani Kiriakosz Micotákiszt, a görög jobboldali kormányfőt, aki alig pár hete nyerte meg az újabb választást. Ugyanakkor az Amerikából jött politikusnak nem lesz egyszerű dolga, hiszen nem ismeri közelről sem a görög politikát, sem a pártját, aminek irányítását átvette. Ráadásul annyira újonc, hogy a parlamenti választáson sem indult, tehát nem lesz tagja az új görög parlamentnek sem, ott nem tud szerepelni és vitázni a következő években.