A brüsszeli migrációs és integrációs politika csődje nap mint nap életeket veszélyeztet
Magyarországon ilyen nem fordulhat elő.
Frank Füredi szerint amikor azt mondják Nyugaton, hogy minden ami a múlttal kapcsolatos, az morálisan alsóbbrendű, akkor csak a generációk közötti szakadékot növelik.
A nyári szünet előtti utolsó konferenciáját szervezte az MCC Brussels a héten oktatás témában Brüsszelben. Az MCC Brussels igazgatója, Frank Füredi által moderált és az amerikai Heritage Foundation közreműködésével létrejött eseményen transzatlanti körképet kaphattak a résztvevők az oktatás helyzetéről az óceánon innen és túl.
A téma talán nem „hot news”, viszont folyamatosan és égetően aktuális.
Füredi, aki maga is aktív szerepet vállalt az oktatásban és több könyvet írt a témában, bevezetőjében elmondta, az oktatás szerepe hagyományosan a múlt értékeinek közvetítése, korszerűsítése és átadása az új generációknak.
ezzel elidegenítve az új generációt a közös múltunktól, amely egyben a generációk közti távolságot is növeli.
Mike Gonzalez a Heritage Foundation főmunkatársa, akinek szakterületei közé tartozik az identitáspolitika és a kritikus fajelmélet, kiemelte az oktatás nem választható külön a moralitástól. „Az iskolákban és az egyetemeken adjuk tovább a világnézetünket – ezáltal válik az oktatás harctérré.”
Véleménye szerint a baloldal nem pusztán ideológiát terjeszt a közoktatásban, hanem egy ellen-narratívát: a kapitalizmussal való leszámolás, a történelmi sérelmekért fizetendő kártérítések alapvetően a javak újrafelosztását célozza, egy új hatalmi struktúra kialakulását készíti elő.
Andrea Cerroni, a Milano-Bococca egyetem szociológia professzora, fizikus végzettségű és érdeklődési köre a tudomány és technológia szociológiája, valamint a tudás és demokrácia összefüggése, előadásában kiemelte, az ő generációja még latint és ógörögöt tanult az iskolában, ma a klasszikusok háttérbe szorulnak az azonnal használható, de rövid szavatosságú praktikus készségek mellett. Félretesszük a hagyományainkat annak érdekében, mit kíván éppen az „ipar” – vélekedett, példaként említve egyes egyetemi kurzusokat és diplomaprogramokat. Ez nevetséges és elkeserítő – zárta gondolatát az olasz szakember.
Lindsay Burke a Heritage Foundation oktatáspolitikai központjának vezetője egy esettanulmányt mutatott be, az amerikai ’oktatási kuponok’ rendszerét. A kuponrendszer lényege, hogy minden diáknak számlát nyitnak, melyen az összes oktatást érintő támogatás, amire az államtól jogosult gyűlik, és a szülő rendelkezhet a felhasználás módjáról.
Amerika-szerte nagy felháborodást váltott ki, amikor a Covid járvány nyomán a gyerekek otthon maradtak és a szülők először szembesültek vele tömegesen, mit tanulnak gyermekeik a közoktatásban: a hagyományos tárgyak, mint a matematika vagy a történelem rovására feltűnően sok kétes ideológiai tartalom volt a tananyagban. A felháborodás civil kezdeményezésű politikai megmozdulásokhoz vezetett országszerte.
Penny Lewis, akadémikus és a Skót Oktatási Unió szerkesztője, a szülők jogaiért kiálló aktivista hasonló vonalon folytatta: a skót oktatási rendszer a világ élvonalába tartozott, azonban a szülők egyre gyakrabban és egyre kendőzetlenebb formában szembesülnek a radikális gender propagandával a közoktatásban. Hiába népszerűtlen az irány, a kormány tovább erőlteti.
Füredi professzor hangsúlyozta, idáig három-négy generáció veszett oda, még egy-kettő, és vége a nyugati civilizációnak. Ez forog jelenleg kockán, ezt kell mérlegelni, mikor oktatásról beszélünk.
Nyitókép: MCC Brussels Twitter-oldala