A Dailywire egy ismert filmes elemző becslését idézte nemrég, mely szerint szerint az elmúlt 12 hónapban a Disney, „amely a nagyközönség nagy részével ellentétes álláspontra helyezkedett”, közel 900 millió dollárt veszített az utolsó nyolc filmjén.
A YouTube pénzügyi elemzője, Valliant Renegade a Lightyear, a Thor: Szerelem és mennydörgés, a Furcsa világ, a Fekete Párduc: Wakanda Forever, A Hangya és a Darázs: Quantumania, A Galaxis őrzői 3, A kis hableány és az Elemi bevételeit és marketingköltségeiket vetette össze. Az utóbbi két filmet egyébként még mindig játsszák a mozikban – tette hozzá a lap.
A költségvetések felhasználásával, valamint a gyártási túllépésekkel és újraforgatásokkal kapcsolatos költségek elhagyásával az elemző megállapította, hogy a nyolc film gyártási költségvetése 1,735 milliárd dollárt tett ki, míg a globális terjesztés és a reklámok további 1 milliárd dollárt tettek ki. Így a teljes költséget 2,77 milliárd dollárra becsülte, elismerve, hogy valószínűleg
„néhány esetben alulbecsülte ezt az összeget, ami a Disney-nek kedvez”.
Renegade rámutatott, hogy a Disney a jegybevétel 55%-át a belföldi jegybevételből, 43%-át a nemzetközi jegybevételből, 25%-át pedig a Kínában bemutatott filmekből kapja. Ezután azzal folytatta, hogy a bevételi összegek félrevezetőek lehetnek, mivel nem veszik figyelembe a stúdió és a forgalmazó által a film gyártására és forgalmazására fordított kiadásokat.
Nemcsak a kasszáknál veszítettek
Az elemző arról is beszélt, hogy „a Disney, amely éveken át licencelte a nagy tartalmait, például a teljes MCU-t, olyan helyekre, mint a Netflix, – ezek több milliárd dollár értékű, harmadik féllel kötött szerződések voltak – , mára megszüntette ezeket".
„Tehát nem csak azt kell figyelembe vennünk, hogy
mennyi pénzt veszített a Disney a kasszáknál, hanem azt is, hogy mennyi pénzt veszített a gazdasági lehetőségek költségeinél"
– folytatta.
„Látják, ennyi pénzt tudtak volna keresni, ha valóban fogták volna ezeket a filmeket, és licencelték volna őket a Netflixnek, vagy az Amazon Prime-nak, vagy akár hasonlóan ahhoz, amit az Universal tett egy osztott, fizetős ablakkal. Ha a Disney csak a Universal-féle megállapodást kötötte volna ezzel a két nagy streaming-szolgáltatóval, akkor sokkal több pénz lenne a zsebében, de úgy döntöttek, hogy az egészet itthon tartják, hogy támogassák a Disney+-t” – magyarázta Valliant Renegade.