Megszületett a döntés: Olaf Scholz ismét indul a kancellári tisztségért – Boris Pistorius szabaddá tette az utat
Scholz és Merz összecsapása várható a német előrehozott választásokon.
A németek elégedettek, a gyár szerintük fontos hozzájárulás a környezetileg fenntartható mobilitáshoz, közben a magyar ellenzék minden erejével támadja a hazai beruházást.
Átadták csütörtökön a németországi Arnstadtban a Debrecenben is beruházó CATL kínai akkumulátorgyártó társaság első európai üzemét. A volt NDK területén fekvő Türingia tartományban 1,8 milliárd eurós beruházással épített gyár éves termelési kapacitása 14 gigawatt, ami nagyjából 350 ezer elektromos meghajtású személyautónak elegendő akkumulátort jelent. Bodo Ramelow tartományi miniszterelnök a CATL Debrecenbe tervezett jóval nagyobb kapacitású üzemével kapcsolatban az ünnepségen a közmédiának elmondta: a kereslet várható lendületes növekedése alapján nagyon helyesnek tartja, hogy
a kínai cég Türingia után „partnerországunkban, Magyarországon” is megjelenik,
és még nagyobb beruházást hajt végre.
Mindez nem „versengés egymással, hanem erősödés együtt” – hangsúlyozta a kormányfő, hozzátéve: a CATL arnstadti gyárát úgy építették meg, hogy „nem történhet vegyi szennyeződés” a környezetében. Bodo Ramelow a termelés beindítására szervezett ünnepségen elmondott beszédében is kiemelte, hogy a CATL elsőként Türingiát választotta Európában, és „következetes” lépés, hogy Magyarországon is gyárat épít.
– fejtette ki a szociáldemokratáktól (SPD) balra álló Die Linke (Baloldal) politikusa.
Wolfgang Tiefensee gazdasági miniszter, az SPD politikusa aláhúzta, hogy a CATL és Türingia együttműködése „sikertörténet” és az együttműködés új módját képviseli a német-kínai gazdasági kapcsolatok történetében, hiszen nem egy nyugati technológia kínai alkalmazásáról szól, hanem éppen fordítva, kínai technológián alapuló termékeket gyártanak Arnstadtban, a kutatás-fejlesztési tevékenységet pedig együtt végzik majd.
és a beruházásához rekordidő alatt bonyolították le az engedélyezési eljárásokat. Az elsősorban német autógyártókat kiszolgáló üzemben teljes kapacitáson évente harmincmillió – másodpercenként két darab – lítium-ion akkumulátorcellát állítanak elő. Az első darabokat tavaly decemberben, röviddel karácsony előtt gyártották le. A sorozatgyártást fokozatosan indítják be. Az üzem nagyjából kétezer embernek ad munkát.
Nyitókép: Mandiner archív