Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
Philip Ewell számára „kereszteket égetni és szeretni Bachot ugyanazt jelenti”.
A New York-i City University of New York Hunter College zeneelmélet-professzora szerint saját apja, aki fekete, fehér fajgyűlölő volt, mert szerette Bachot – olvasható a The College Fix cikkében.
Philip Ewell professzor a Yale Daily News című lapban megjelent cikkében fogalmazta meg állításait. Kiemelik: az egyetem nemrég adományozta neki a Wilbur Cross-díjat, amiért
beszédtémává tette a zeneelmélet fehérségét”
Ewell olyannyira jó a fehérség és a fehér felsőbbrendűség azonosításában, hogy még a saját apjában is meglátta – írta a lap. A professzor szerint a saját fekete apja által megszabott hierarchiák definíciószerűen maguk után vonták a fehér felsőbbrendűséget, és Ewell első kézből tanúja volt ennek. Még akkor is így van szerinte, ha apja egyébként szimpatizált a kommunizmussal.
Ewell ezt a jelenséget a „fehér felsőbbrendűség koncentrikus köreinek” nevezte,
ahogyan az a csúcspontjától a mindennapi élet rejtett zugaiba sugárzik, egészen „az égő keresztektől a fekete ember Bach istenítéséig” – olvasható a cikkben.
Ewell egyébként az orosz és 20. századi zenére, illetve a rapre és hiphopra szakosodott. 2019 óta beszél arról, hogy a zeneelmélet fehér dolog.
Nyitókép: Wikipedia