Elektromos autók: valószínűleg nem tudja teljesíteni a vállalását az EU

2022. november 22. 10:33

A cél az lenne, hogy 2035-től újként csak elektromos autókat használjanak.

2022. november 22. 10:33
null

Valószínűleg nem tudja majd teljesíteni azt a célkitűzését az EU, amely szerint 2035-től újként csak elektromos autókat lehet használni – számolt be erről az egyik hétfői cikkében az Euronews.

Lapunk gazdasági rovata, a Makronóm is foglalkozott már korábban azzal, hogy nem lehet 2035-ig kivitelezni a belsőégésű motoros autók és kisteherautók értékesítésének megszüntetését.

2035: az európai motorfétis alkonya

Első pillantásra úgy tűnik, Brüsszel végképp lesöpörte az asztalról azokat az érveket, amelyekkel az európai autóipar próbálta meggyőzni a 2035-ös átállással kapcsolatban. A legerősebb lobbisták természetesen a németek voltak, akik mindent megtettek, hogy lelassítsák legendás motorgyártásuk kivégzését, és a tisztán elektromos járművek mellé férjenek be az e-üzemanyaggal működőek is, de a jelek szerint az Európai Bizottság keresztülvitte akaratát az EP-n, nem törődve az ellenvetésekkel.

„Nem a járművekkel lesz a legnagyobb probléma. A technológia megvan, a járműveket el lehet készíteni. A problémák ennek az átalakulásnak a többi dimenziójában vannak. A töltési infrastruktúra, a nyersanyagokhoz való hozzáférés, a mobilitás megfizethető és elérhetővé kell tenni a kisvállalkozások számára, a sofőröknek, a polgároknak mindezeket, hogy véghezvigyük ezt az átalakítást, beleértve a zöld energiára áttérést is” – mondta az Euronewsnak Sigrid De Vries, az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles, ACEA) főigazgatója.

Jelenleg az EU-ban a töltőállomások fele Németországban és Hollandiában található.

Nem lenne meglepő, hogy a fogyasztók haboznak elektromos autót vásárolni mindaddig, amíg nem áll rendelkezésre megfelelő töltési infrastruktúra – míg az infrastrukturális beruházásokhoz nagyobb biztonságra van szükség.

Az ellátás szűkössége

Az áramszolgáltatók előtt jelentős kihívás áll. A potenciálisan több százmillió új elektromos autóból álló hatalmas flotta a becslések szerint további több százmilliárd kilowattóra villamosenergia-termelést igényelne.

„Növelnünk kell a villamosenergia-termelést. De ezt is tervezzük. Bővítenünk kell a megújuló energiát. Németországban már azt terveztük, hogy 2030-ra 80%-ra növeljük a megújuló energia részarányát az összes villamos energiából. Ez már magában foglalja azt a feltételezést is, hogy az összes elektromos autót üzemeltetni fogjuk, de nem csak az elektromos autókat, hanem a fűtést is” – jelentette ki Michael Bloss, zöldpárti, német európai parlamenti képviselő.

Végül ott van az elektromos hálózat. Egyesek azzal érvelnek, hogy az elektromos járművek instabillá teszik a hálózatot, ezért komoly beruházásokra lenne szükség a meglévő infrastruktúrák korszerűsítéséhez, hogy ellenálljon a hatalmas áramfelvételnek. Az Európai Bizottság becslése szerint ebben az évtizedben több mint 500 milliárd euróra lesz szükség Európa energiahálózatának korszerűsítésére.

Nyitókép: Marjai János/MTI

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ehetős Odó
2022. november 22. 19:07
Az egész egy hülyeség. Egy drága játékszer.
Kivűlálló
2022. november 22. 18:57
"Elektromos autók: valószínűleg nem tudja teljesíteni a vállalását az EU" Persze, hogy nem! Miből tudná teljesíteni? Lemondott mindenről, ami olcsó, megfizethető, ezáltal jelentős versenyelőnyt biztosítani tudó forrás lett volna ( az hülye ukránok legnagyobb dicsősségére)! Birkák!
makám
2022. november 22. 15:12
"A technológia megvan" nincs meg.
olajfa1
2022. november 22. 13:58
A "demokratikus és a szabad piac híve EU" diktatórikusan! akarja az európai autózást befolyásolni! A "Sztálini keleti blokk" is "demokratikusabb" volt mint ez az EU!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!