Nem lenne meglepő, hogy a fogyasztók haboznak elektromos autót vásárolni mindaddig, amíg nem áll rendelkezésre megfelelő töltési infrastruktúra – míg az infrastrukturális beruházásokhoz nagyobb biztonságra van szükség.
Az ellátás szűkössége
Az áramszolgáltatók előtt jelentős kihívás áll. A potenciálisan több százmillió új elektromos autóból álló hatalmas flotta a becslések szerint további több százmilliárd kilowattóra villamosenergia-termelést igényelne.
„Növelnünk kell a villamosenergia-termelést. De ezt is tervezzük. Bővítenünk kell a megújuló energiát. Németországban már azt terveztük, hogy 2030-ra 80%-ra növeljük a megújuló energia részarányát az összes villamos energiából. Ez már magában foglalja azt a feltételezést is, hogy az összes elektromos autót üzemeltetni fogjuk, de nem csak az elektromos autókat, hanem a fűtést is” – jelentette ki Michael Bloss, zöldpárti, német európai parlamenti képviselő.
Végül ott van az elektromos hálózat. Egyesek azzal érvelnek, hogy az elektromos járművek instabillá teszik a hálózatot, ezért komoly beruházásokra lenne szükség a meglévő infrastruktúrák korszerűsítéséhez, hogy ellenálljon a hatalmas áramfelvételnek. Az Európai Bizottság becslése szerint ebben az évtizedben több mint 500 milliárd euróra lesz szükség Európa energiahálózatának korszerűsítésére.