miszerint, ha a Kongresszus jelentős politikai vagy gazdasági területeken kíván szabályalkotási felhatalmazást biztosítani egy hivatal számára, akkor ezt egyértelműen kell, hogy megtegye. A jelen ügyben a villamosenergiatermelést, vagyis egy egész iparágat érintő szabályozás pedig nyilvánvalóan a „major questions” doktrína alá tartozik. Roberts elnök következtetése szerint azonban a szabályozás alapjaként felhívott törvényhely – hézagkitöltő szabály lévén – nem biztosít ilyen egyértelmű felhatalmazást, vagyis a hivatal által alkotott iparági szabályozás alkotmánysértő. A többségi vélemény ugyan nem támasztotta fel a törvényhozási delegáció tilalmát megfogalmazó alkotmányjogi elvet, de a „major questions” doktrína alkalmazása is komoly korlátot szabott az „adminisztratív állam” működése elé.
Ehhez hasonlóan az American Hospital Association kontra Becerra ügyben meghozott döntés is kiterjesztette az „adminisztratív állam” feletti demokratikus ellenőrzés lehetőségét. Bár a döntés nem említi, és így kifejezetten nem is bírálta felül azokat a korábbi precedenseken alapuló doktrínákat, amelyek a szövetségi hivatalok jogértelemzésének autonómiáját biztosítják, de megállapította, hogy az egészségügyi hatóság jogértelmezése bírósági úton felülvizsgálható. A konkrét ügyben pedig arra a következtetésre jutott, hogy a kórházaknak járó térítés csökkentése jogellenes volt, mivel erre a törvény nem adott a hivatalnak felhatalmazást. Az American Hospital Association döntés ugyan a korábbi doktrínákat érintően nem forradalmi hangvételű, de talán éppen ez az oka annak, hogy a Brett Kavanaugh által jegyzett határozat egyhangú támogatás mellett születhetett meg.
Mind a West Virginia, mind pedig az American Hospital Association ügyek fontos fordulópontot jelenthetnek az „adminisztratív államot” övező alkotmányjogi aggályok orvoslásában. Emellett
ezek az ügyek kínáltak első ízben lehetőséget ahhoz, hogy a bíróság originalista alkotmányértelmezést valló többsége állást foglalhasson a szövetségi bürokrácia működésének alkotmányjogi garanciáiról.
A bíróság ugyan nem hozott forradalmi jelentőségű vagy rendkívül széles döntéseket, nem bírált felül progresszív precedenshatározatokat, de mégis olyan komoly korlátokat állított a szövetségi hivatalok közpolitika-, és szabályalkotási hatásköre elé, amelyek egyidejűleg a Kongresszust a demokratikus hatalomgyakorlás és ellenőrzés visszaállítására sarkallják. Az egészen Woodrow Wilson elnökségéig visszanyúló, az amerikai demokráciában és a közhatalomgyakorlás alkotmányban előírt rendjében súlyos zavarokat okozó „adminisztratív állam” kifejlődése közel száz évbe telt. Hosszú időre van tehát szükség a demokratikus ellenőrzés és a polgárok demokratikus önkormányzására épülő közhatalomgyakorlás visszaállításához, de a mostani az ítélkezési évben a Legfelső Bíróság kétségtelenül jelentős lépéseket tett ebbe az irányba.