A hadsereg szállítja a benzint a brit kutakra

2021. október 04. 18:09

Katonák segítenek a nagy-britanniai üzemanyagellátási válság enyhítésében.

2021. október 04. 18:09
null

A kormány kérésének megfelelően bekapcsolódott hétfőn a brit haderő a közúti üzemanyagszállításba. A csaknem két hete kialakult, gyorsan országossá terebélyesedett nagy-britanniai üzemanyagellátási válság, amelyet elsősorban a tartályautó-sofőrök krónikus hiánya okozott, a legtöbb országrészben már jelentősen enyhült.

A brit védelmi minisztérium hétfői ismertetése szerint a hadsereg és a királyi légierő kétszáz katonája segíti az üzemanyag eljuttatását a finomítóktól és a kikötői terminálokból a töltőállomásokra.

A programba bekapcsolódó katonák a fegyveres erőknél is teherszállítmányozással foglalkoznak sofőrként vagy logisztikai szakértőként, de az elmúlt napokban intenzív továbbképzésben részesültek a polgári üzemanyagszállításhoz szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekből.

Londonban és Délkelet-Angliában a legrosszabb a helyzet

A brit lakossági piac 65 százalékát ellátó független kiskereskedelmi üzemanyag-forgalmazók szakmai szervezete, a Petrol Retailers Association (PRA) hétfő délután közölte, hogy változatlanul Londonban és Délkelet-Angliában a legrosszabb az ellátási helyzet, más országrészekben viszont egyértelmű javulás észlelhető.

A PRA hétfői adatai szerint a szervezethez tartozó londoni és délkelet-angliai töltőállomások 20 százalékának tartályai még mindig üresek, és csak a kutak felénél kapható az üzemanyagok teljes választéka.

Más országrészekben a benzinkutak 86 százalékánál már helyreállt a teljes körű üzemanyagkínálat.

Szeptember utolsó hetében országszerte pánikszerű üzemanyag-felvásárlási roham kezdődött, miután először a BP, majd több más nagy forgalmazó is bejelentette, hogy kénytelen töltőállomásokat bezárni, mert a tartályautó-sofőrök krónikus hiánya miatt nem tudja teljes hálózatát folyamatosan ellátni üzemanyaggal.

Hétfőre többnyire megszűntek a kilométeres sorok a benzinkutaknál

Az ország jelentős térségeiben még a hétvégén is hosszú, esetenként kilométeres sorok kígyóztak a benzinkutaknál. Ez a legtöbb országrészben hétfőre megszűnt, de Londonban és környékén sok kútnál még hétfőn is tapasztalható volt sorban állás és hiány.

A fuvarozói szakma érdekképviseleti szervezeteinek számításai szerint a brit áruszállítási szektorból legalább százezer kamionsofőr hiányzik,

elsősorban azért, mert a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) óta rengeteg uniós munkavállaló távozott Nagy-Britanniából. A brit közúti áruszállítási szövetség (Road Haulage Association) legutóbbi becslése szerint csak az új munkavállalási szabályok januári életbe lépése óta 30 ezer külföldi kamionsofőr hagyta el az országot.

A Brexit még pozitív következményekkel is járhat a konzervatív miniszter szerint

Rishi Sunak pénzügyminiszter ugyanakkor a kormányzó Konzervatív Párt Manchesterben zajló éves kongresszusának hétfői nyitónapján felszólalva kijelentette, hogy a Brexit az élelmiszerellátást is érintő jelenlegi fennakadások ellenére „Nagy-Britannia hosszú távú érdekeit szolgálja”. Sunak szerint ugyanis a kilépés az Európai Unióból „erősítheti a vállalkozási kultúrát”, és elősegítheti az ország alkalmazkodását „a modern világhoz”.

Előző nap, a BBC televíziónak nyilatkozva Boris Johnson miniszterelnök azt mondta:

a brit közúti fuvarozóvállalatok évtizedekig nem fejlesztették a kamionos pihenőhelyeket, nem javították a munkakörülményeket és nem emelték a béreket,

ehelyett jórészt a keleti EU-tagországokból érkező, „nagyon keményen dolgozó” munkavállalókra hagyatkoztak, akik ilyen feltételekkel is hajlandók voltak elvégezni ezt a munkát. Johnson szerint ez az oka annak, hogy a kamionsofőri foglalkozás ezekkel bérekkel és ilyen munkakörülmények közepette jelenleg nem vonzó.

(MTI)

Fotó: EyePress News / EyePress via AFP

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 34 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bumeráng 79
2021. október 05. 19:59
Németeknél sincs sofőr. Ott a Bundeswehr a postának meg a nagy gyűjtőárufuvarozó cégeknek segít be már évek óta... Csak nem reklámozzák...
ellenforradalmár
2021. október 05. 09:18
A népszavazáskor kint éltem Angliában, a TV-ben láttam pár öreg szipirtyót, akik az OUT-ra szavaztak, azzal az indokkal, hogy nem kellenek a kelet-európaiak. "Ezt az országot magunknak építettük, nem nekik. Ők csak idejönnek és beleülnek a készbe..." Gratulálok!
barnabibambi
2021. október 05. 08:56
A kócos fejű tudhatta volna hogy a Brexitnek lesznek negatívumai! Nagyon hadilábon állnak a logisztikával.Hiába az Angolok még mindig szembe mennek a forgalommal ,azaz az észerűség a döntő de ők nem mert konzervatívok a világ meg elhúz mellettük!
Akitlosz
2021. október 04. 22:33
Írjanak ki népszavazást az EU csatlakozásról! A Brentrance lehet megoldaná a problémát.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!