Behódolás helyett nemzeti érdekérvényesítés
Nagyon is indokolt a Fidesz új kommunikációs stratégiája Magyar Péterrel szemben.
A svájci lap újságírója szerint a „német szivárványharcosok egónövelő motivációja” megkérdőjelezhető.
Az Azonnali szúrta ki a Neue Zürcher Zeitung hasábjain megjelent publicisztikát, amelyet Marc Felix Serrao jegyez. Ebben az újságíró arról fejti ki a véleményét, hogy ki kell-e világítani szivárványszínűre a stadionokat, illetőleg, hogy ez célt ér-e?
A cikkben Serrao arról ír, hogy ugyan jogos lehet az új magyar szabályozást ért kritika, de jogos az is, ha valaki Németország „erkölcsi igyekezetétől” kínosan érzi magát. Az újságíró azért látja ezt így, mert ezzel a német nyilvánosság gyakorlatilag a magyar válogatott, a magyar szurkolók és Marco Rossi felé címezi bírálatát, és nem Orbán Viktorhoz, illetve a Fideszhez.
Az újságíró szerint a „német szivárványharcosok” motivációja megkérdőjelezhető amellett, hogy egyébként politikai rövidlátásra vall.
Mint írja, hogyha komolyan gondolná mondjuk a BMW a magyar melegpárok helyzetét, akkor nemcsak a közösségi oldalán színezné a profilképét szivárványszínűre, hanem mondjuk az épülő debreceni gyár már most álló részeit is.
Serrao további, németeknek intézett bírálattal zárja a cikkét. Ebben kitér arra, hogy a németek gyakorlatilag a saját totalitárius múltjukkal való szembenézésükből azt tanulták meg, hogy „ők jobban tudják”. Mint írja: „Mikor a németek rá tudnak mutatni valaki másra az ujukkal, akkor önmaguk lehetnek. Mindegy is, hogy ki nyeri meg ma este a müncheni mérkőzést: a morális Európa-bajnok kiléte német szemszögből már most megvan.”
Nyitókép: MTI/EPA pool/Philipp Guelland