Lefoglalták a Szuezi-csatornát elzáró hajót, a tulajdonosnak fizetnie kell

2021. április 14. 07:55

A jármű úgy tűnik ismét beszorult, de ezúttal a jog világában.

2021. április 14. 07:55
null

Lefoglalták az Ever Givent, a Szuezi-csatornát márciusban egy időre elzáró hajót – írja a Guardian. Az intézkedésre azért kerítettek sort az egyiptomi hatóságok, mert az úszólétesítmény tulajdonosa nem fizetett a mentési műveletekért és az elbukott tranzitdíjakért.

Mint arról beszámoltunk, március végén egy konténerhajó keresztbe fordult a Szuezi-csatornán, ezzel teljesen elzárva az azon áthaladó forgalmat. A járművet napokba telt kiszabadítani. A csatornán naponta egyébként 50 hajó halad át, a mentés ideje alatt pedig 442 hajó nem tudott áthaladni az akadály miatt.

A hatóságok nem tették nyilvánossá, hogy a japán tulajdonosnak mennyit kellene fizetnie. Egyes becslések szerint az összeg elérheti a 900 millió dollárt is. A tulajdonosi részről egyelőre nem érkezett reakció az intézkedéssel kapcsolatban.

Amennyiben az ügy peres útra terelődik, nehézségek merülhetnek fel a felelősség megállapításával kapcsolatban. Ennek az az oka, hogy bár a hajó egy japán cég tulajdonában van, azt egy tajvani cég, az Evergreen Marine társaság üzemelteti. Ha pedig ez nem lenne elég, a jármű panamai zászló alatt közlekedett.

                                                                                                                 

Címlapképen: Az Ever Given

Kép forrása: SUEZ CANAL AUTHORITY / AFP

 

 

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vasalo
2021. április 14. 17:49
Egy biztosito szerint 9,6 mlrd dollárnyi forgalom volt egy hétig blokkolva. A Lloyd szerint hajonként és naponként kb 140 mil dollar a veszteség. A legnagyobb vicc az ügyben, hogy az evergreen hajo meg a várakozo hajok jelentös többsége is ugyanannál a biztositonál volt biztositva. Igy érdekes lesz az ügy elintézése. Az egyiptomi hatoságok 1 mlrd dollárért foglalták le a hajot. ( Ez a Szuezi csatorna évi jövedelmének a kb 1/5-e.) nem tudni, lehet a károsult hajok is kapnak majd valamit ebböl. ( Azok a csatorna üzemeltetöit perlik, hiszen nem tudták biztositani az áthaladást.)
Rasdi
2021. április 14. 11:49
Legkevésbé a panamai bejegyzés az, ami érdekes. A tulajdonos csak károsult. A hajót az üzemeltető működteti, ő szerződik a fuvaroztatókkal is, meg a személyzet is az ő embere. A "működés" során bekövetkezett események az ő érdekszférájában történtek. A tulajdonos "csak" másodlagosan lesz érdekelt, aki nem tudja behajtani a követelését, a működtető rendelkezésére bocsátott tulajdonának az értékét a működtetőn.
kizökkentidő
2021. április 14. 09:51
Ha ennyire fontos a csatorna az üzemeltetőnek, akkor miért nincs megfelelő mentőhajó és terv ilyen esetekre? Én is túlzónak gondolom az elmaradt bevétel bevasalását a konténerhajó cégtől. Szerintem az összeg alkuképes lesz.
CEKE
2021. április 14. 09:36
Akkor révkalauz miért van a fedélzeten? Ha a kapitány felülbírálja a révkalauz utasításiat akkor talán megállnak a vádak. De ha nem, akkor nem a révkalauz felelőssége?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!