Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
Az amerikai techóriás megegyezett a Rupert Murdoch nevével fémjelzett News Corppal, Ausztrália legnagyobb médiavállalatával.
Amint arról korábban írtunk kitört a nagy tech háború a Facebook és Ausztrália között.
A Facebook ezentúl fizetni fog azokért a hírekért, amelyeket a News Corp alá tartozó médiatermékek jelentetnek meg a közösségi oldalon – írja a BBC.
Robert Thompson, a News Corp vezérigazgatója szerint a megállapodás mérföldkőnek számít az újságírással kapcsolatos kereskedelemben.
A megállapodás hetekkel azután született meg, hogy az ausztrál parlament megszavazta az új médiatörvényt, amely előírja a közösségi médiának és az internetes keresőmotoroknak, hogy csak a hírportálokkal való megegyezés alapján közölhetik híreiket, vagyis egyes esetekben az előbbieknek fizetniük kell a hírtartalom megjelentetéséért.
A News Corp nem hozta nyilvánosságra a három éves kontraktus részleteit.
A BBC szerint elemzők úgy vélekednek az ausztrál sajtótörvényről, hogy a jogszabály elsősorban a nagy cégek (lásd News Corp) támogatására született, amelynek a kisebb orgánumok isszák meg a levét.
Fotó: MTI