Lépett egy európai ország: betiltják a TikTok-ot – halálos késelés áll a döntés mögött
A miniszterelnök a közösségi médiát, elsősorban a TikTokot hibáztatta a fiatalok között fokozódó erőszak miatt.
Ezek a hirdetések arra ösztönözhetik az embereket, hogy az oltás után felelőtlenül viselkedjenek – állítja az angol reklámszövetség.
A Ryanair „Jab and Go” (bökj és menj) című reklámja az Angol Reklámszövetség (ASA) szerint azt a képzetet kelti, hogy oltás esetén biztonságosan utazhat bárki a világban, ez azonban nem felel meg a valóságnak. Összesen 2370 állampolgári panasz is érkezett a hirdetésre, ezzel minden idők harmadik legkifogásoltabb hirdetése lett Angliában.
A Ryanair azzal védekezett, hogy „a reklámban állított üzenet optimista előrejelzéseken alapult”.
„Bökhet és mehet”
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary szerint az oltási program révén lehetővé válik a brit családoknak, hogy Európába utazzanak a nyári szünidőben. A hirdetés egy kis „oltóanyag” feliratú fecskendőt mutat, arra ösztönözve a lakosságot, hogy repülőjegyet foglaljanak olyan napsütötte európai célállomásokra, mint amilyen Spanyolország és Görögország.
„Jönnek a Covid oltások, ezért foglalja le még ma húsvéti és nyári foglalásait a Ryanairnél” – szól a hirdetés. A kampányban 20-30 év körüli fiatalok szerepelnek, akik medencékben ugrándoznak, éttermekben esznek és láthatóan fittyet hánynak a szociális távolságtartás és maszkviselés jelenleg hatályban lévő, szigorú szabályaira.
Betiltva
„Úgy véljük, hogy a nézők arra a következtetésre juthatnak, hogy 2021 húsvétjáig és nyaráig bárki oltást kaphat, hogy lefoglalt nyaralásra elindulhasson, valamint hogy a maximális védelem az oltóanyag egyetlen adagjával azonnal elérhető. Azt gondolhatják a hirdetés alapján, hogy a korlátozások betartása, így a szociális távolságtartás és a maszk viselése sem szükséges az oltást követően” – áll az ASA határozatában.
„Úgy véljük ez arra ösztönözheti a beoltottakat, hogy figyelmen kívül hagyják illetve csökkentsék a korlátozások betartását, ami rövid távon súlyos kockázatnak teheti ki őket, hosszú távon pedig a vírus terjedését eredményezheti. Ezek a hirdetések arra ösztönözhetik az embereket, hogy az oltás után felelőtlenül viselkedjenek, így nem szabad ezeket tovább sugározni”
Fotó: MTI/EPA/Will Oliver