A Ryanair „Jab and Go” (bökj és menj) című reklámja az Angol Reklámszövetség (ASA) szerint azt a képzetet kelti, hogy oltás esetén biztonságosan utazhat bárki a világban, ez azonban nem felel meg a valóságnak. Összesen 2370 állampolgári panasz is érkezett a hirdetésre, ezzel minden idők harmadik legkifogásoltabb hirdetése lett Angliában.
A Ryanair azzal védekezett, hogy „a reklámban állított üzenet optimista előrejelzéseken alapult”.
„Bökhet és mehet”
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary szerint az oltási program révén lehetővé válik a brit családoknak, hogy Európába utazzanak a nyári szünidőben. A hirdetés egy kis „oltóanyag” feliratú fecskendőt mutat, arra ösztönözve a lakosságot, hogy repülőjegyet foglaljanak olyan napsütötte európai célállomásokra, mint amilyen Spanyolország és Görögország.
„Jönnek a Covid oltások, ezért foglalja le még ma húsvéti és nyári foglalásait a Ryanairnél” – szól a hirdetés. A kampányban 20-30 év körüli fiatalok szerepelnek, akik medencékben ugrándoznak, éttermekben esznek és láthatóan fittyet hánynak a szociális távolságtartás és maszkviselés jelenleg hatályban lévő, szigorú szabályaira.