Létrejött a világ negyedik legnagyobb autógyártó cége

2021. január 17. 18:44

A továbbiakban Stellantis N.V. néven működő autóipari konszern 14 autómárkát gyárt, köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat.

2021. január 17. 18:44
null

Az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata alakult meg a hétvégén. A hétvégén véglegesített egyesülést több mint egyéves tárgyalási és engedélyeztetési folyamtat előzte meg, amit még a koronavírus-járvány is késleltetett. A két autógyártó vállalat 2019 októberében jelentette be egyesülési szándékát, az Európai Bizottság pedig tavaly decemberben adta áldását a fúzióra.    

A továbbiakban Stellantis N.V. néven működő és 400 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari konszern 14 autómárkát gyárt, köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat.    

A konszernt a PSA korábbi vezérigazgatója, Carlos Tavares irányítja, az igazgatótanács elnöki posztját pedig John Elkann, a Fiat konszern alapítója, Giovanni Agnelli unokája tölti be. Az Agnelli család 14,4 százalékos részesedéssel rendelkezik a konszernben a francia Le Parisien lap jelentése szerint. További nagy részvényesek még a Peugeot család és a francia állam.    

A Stellantis N.V. részvényeit hétfőtől jegyzik a párizsi és a milánói tőzsdéken, keddtől pedig a Wall Streeten. A Wall Streeten a Stellantis vezetői, Carlos Tavares és John Elkann indítják el kedden a tőzsdei kereskedést és ennek alkalmából sajtótájékoztatót is tartanak az új autóipari konszern terveiről. A koronavírus-válság előtt az FCA és a PSA együtt évi több mint nyolcmillió autót gyártott és 170 milliárd euró forgalmat bonyolított. A 2019-es évben ennél nagyobb forgalmi adatokat csak a Volkswagen, a Toyota és a francia-japán Renault-Nissan együttműködés produkált.

(MTI)

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szemlelo
2021. január 18. 08:57
Nem is tudom... Egy ekkora monstrum igazgatása nem szokott hatékony lenni. Az összevont márkák a luxus kategória kivételével mindent lefednek. Azt hiszem, itt termelés-összevonás lesz, darabszámok csökkentése. Csak most másképp nevezik az akciót.
Friedrich Ferdinand von Beust
2021. január 18. 08:56
A 8 márkából 6 olyan amit biztos nem vennék.
Salamander
2021. január 18. 06:22
A németeket motorgyártásban senki nem veri meg, legfeljebb kicsit csendesen vannak toronymagasan az élen. A többiek pedig ricsajozva másolják követik őket.
Bell & Sebastian
2021. január 18. 00:22
De jó, majd csak eljutunk oda, hogy minden hűtőszekrény egy szalagon készül, és olyan logót ragasztanak rá, amilyet a kedves vevő parancsol. Hoppá, hiszen már itt tartunk. Ha ezek azt hiszik, hogy együtt többet lehet eladni, mert megoszlanak a fejlesztési költségek az egyen-alkatrészekre, akkor nagyot tévednek. Mert csak elodázzák a közös fűbe harapást. Ezek pontosan úgy fognak járni, mint a mérsékelten világhírű angol autóipar, szépen eltűnnek a süllyesztőben, mert ennyi pénzért, amit elkérnek, mindig lesz szebb, jobb, erősebb és tartósabb. Nincsen meg az eszük hozzá.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!