Az erdélyi városok kiemelkedő vonzereje tarolt a legfrissebb kutatásban
A szabadidős lehetőségek továbbra is a leginkább meghatározóak egy városok vonzerejének szempontjából.
Sokan blöffnek gondolják, de működik, már az ázsiai piacot is megcélozták.
Biharfüredi levegőt árusít egy nagyváradi cég, az első év profitja pedig máris közel 10 ezer euróra rúg. Hogy a palackozott levegő forgalmazása életképes üzleti ötlet lehet, az is jelzi, hogy a vállalkozás már az ázsiai piacot is megcélozta – írta meg Magyar Nemzet.
Jobb, mint a holdbéli telek
Sokan blöffnek tartják, de az elképzelés cseppet sem elrugaszkodottabb, mint azoké, akik holdbéli telket árulnak. Három nagyváradi fiatal – egy bankigazgató, egy építési vállalkozó és egy fogász – az Erdélyi Szigethegység levegőjét palackozza és forgalmazza, a jelek szerint pedig van kereslet a portékára, adta hírül a Bihoreanul című nagyváradi hetilap. Az Apuseni Mountains Research Co. honlapja szerint Biharfüred (román nevén Stâna de Vale) környékén hajnalban, szippantással elektromos kompresszoros tartályba gyűjtik a levegőt, amelyet aztán Nagyváradon az aeroszolos készülékekhez hasonló maszkkal ellátott, tejszínes tubus méretű palackokba töltenek. A cég, valamint több étkezési szakember, fitneszklub- és edző honlapján megrendelhető ötliteres kiszerelés tartalmát 130, a hétliteresét pedig 160 belégzéshez elegendőnek hirdetik, előbbit 14,99, utóbbit 16,99 dollárért.
A termékeket – a levegőt nem csak tisztán, hanem illóolajakkal vegyítve is forgalmazzák – a Friss levegő a vámpírok földjéről szlogennel reklámozzák, ez az egyik termék márkaneve is. A cég tulajdonosai egyelőre csak honlapjuk révén kommunikálnak, amiből viszont kiderül, hogy máris jelen vannak az Egyesült Arab Emírségekben, Indiában, Vietnámban, Thaiföldön, Sri Lankán és Indonéziában is.
Mások is próbálkoznak
A 2018-ban uniós pályázati forrásokból származó egymillió eurós befektetéssel létrehozott Apuseni Mountains Research Co. fennállása első évében még inaktív volt. A levegő forgalmazásán túl egy Synergy Therm nevű, bőrgyógyászati-kozmetikai márkát is futtatnak, a termékek legfőbb hatóanyagaként pedig a közismert, Nagyvárad melletti Püspökfürdő (ma már inkább Félixfürdőként ismerik) termálvizét hirdetik. A cégnek tavaly már 27,7 ezer eurós árbevétele volt, nyeresége pedig 8267 euróra rúgott.
A Kárpátok levegőjének árusításával egy dél-romániai vállalkozó is próbálkozott már, az általa forgalmazott kiszerelésben 16,49 euróért 190 „puffantáshoz” juthat a vásárló. Ő is a keleti piacot célozza elsősorban, egyelőre nem nagy sikerrel, az ottani sportolók körében azonban népszerű, a légszennyezés elleni pajzsként használják. A természet ajándékait más romániai vállalkozók is sikerrel váltják pénzre. A Kárpátok keleti vonulatának részét képező Radnai-havasokból származó D’ora márkájú ásványvizet literenként 10 euróért árulják nyugaton, míg a Krassó-Szörény megyei Aur’a literéért 40 fontot kérnek az Amazonon.
A kép illusztráció. Forrása: MTI Fotó: Mohai Balázs