Dolgozói ötödét rúgja ki a Boeing

2020. október 28. 23:02

A drámai leépítést a koronavírus-járvány okozta recesszióval indokolják – adta hírül a BBC.

2020. október 28. 23:02
null

A Boeing további 7000 munkahelyet szüntet meg a pandémiában keletkezett veszteségei miatt. Az amerikai repülőgépgyártó, amely már korábban is drámai leépítéseket hajtott végre bejelentette, hogy alkalmazottainak száma a jövő év végére 130 ezer főre fog csökkeni. Ez 20%-kal kevesebb, mint a válság előtt alkalmazott 160 ezres szám.

A koronavírus-járvány valamint a 737 Max sugárhajtóval kapcsolatos biztonsági aggályok együttesen járultak hozzá a megrendelések visszaeséséhez. A cég 466 millió dolláros (14 millárd forintos) veszteséget könyvelhetett el a negyedik negyedévben.

A cég elnöke megerősítette, hogy a 737 Max amerikai szállításai az év vége előtt elindulnak, igaz, hogy „radikálisan csökkentett ütemben”. A flotta gyártása 2019 márciusa óta szüntelt, miután két légi balesetben összesen 346 ember halt meg.

A világjárvány csak tovább fokozta a cég válságát, amely radikális visszaesést eredményezett a légiforgalom egészében. A nagy légitársaságok a csőd szélére sodoródtak és arra kényszerültek, hogy szintén csökkentsék a személyzet létszámát és töröljék új repülőgépekre vonatkozó terveiket.

A cég idén tavasszal 10%-os csökkentést jelentett be, arra számítanak, hogy a légiforgalom csak 2023-ra tér vissza a válság előtti szintre. A bevételek 30%-kal csökkentek az év első kilenc hónapjában. A Boeing elnöke és vezérigazgatója, Dave Calhoun szerint a kormányzati megrendelések, a védelmi és az űrprogramok biztosítanak némi stabilitást a cégnek.

A 737 Max biztonságos üzembehelyezése tovább halad, hogy a típus remélhetőleg nem csak az USA és Kanada, de az Európai Uniós hatóságok „szigorú tanúsítási és validációs” kritériumainak is meg fog felelni. A javított sugárhajtómű már körülbelül 1400 tesztrepülést és több mint 3000 repülési órát teljesített mostanra.

(Forrás: BBC)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Nemaztmondták Feri!
2020. november 12. 23:25
Ajjaj... Má' nem olyan bő az ing ???
bunko_jobbos
2020. október 29. 22:34
"A koronavírus-járvány valamint a 737 Max sugárhajtóval kapcsolatos biztonsági aggályok" 1. A koronavírusra most minden szart rá lehet kenni, úgyhogy ez csak kifogás. 2. "a 737 Max sugárhajtóval kapcsolatos biztonsági aggályok" -- Aha, szóval így kell fogalmazni, hogyha KIBASZOTT SZAR, ÉLETVESZÉLYES, GÁNYOLT FOST akartok eladni. A világban az elég gyakori jelenség, hogy jó szakemberek évtizedek munkájával óriási értéket hoznak létre, és akkor egy vezetés óccsón legyártat valami szart. Akkor pár évig, akár egy évtizedig is óriási haszonra tesznek szert, mert az évtizedes hírnév miatt drágán tudják eladni, de ők már nem költenek sokat. A nagy haszon miatt zsebre vágják az óriási jutalmakat, aztán meg lassan kiderül, hogy olcsón nem lehet jót csinálni. AKkor ők lelépnek, a cég meg bedől. Na mármost ha van egy tulajdonos, akkor ő ezt látja előre, akkor meg tudja akadályozni, de ha sima tőzsdei cég, akkor kb. olyan a döntéshozatal, mint egy politikai választáson. :-)))) Mehet a cég a lecsóba. Itt is ez történt,de látom, hogy a hozzászólók képben vannak.
Pangea
2020. október 29. 18:08
Tegyük hozzá,ami Seattle van. A teljesen hibbant demokrata vezetés és helyzet miatt,átteszi az egyik gép gyártását North Carolina-ba. Az eredményes liberalizmus....:D
Laudaricus
2020. október 29. 00:19
"A javított sugárhajtómű már körülbelül 1400 tesztrepülést és több mint 3000 repülési órát teljesített mostanra." Nem a hajtóművekkel volt a baj, hanem a repülőgép egyéb részeivel: állásszög-jeladó, trimmelési problémák, és legfőképp az átesést gátló rendszerrel. (Új repülőgéptípus kifejlesztése helyett a régi, 40-50 éves, de folyamatosan toldozgatott 737-est próbálták alkalmassá tenni a még nagyobb hajtóművek használatára. A nagyobb hajtóművek megváltoztatták a sárkányszerkezet repülési paramétereit, és ezért kellett egy szoftveres átesésgátló rendszert rábarkácsolni.)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!