Két számmal leírható a teljes EU-s gazdaság: egyik tragikusabb, mint a másik
Elszomorító gazdasági elemzést közölt a Telegraph.
A drámai leépítést a koronavírus-járvány okozta recesszióval indokolják – adta hírül a BBC.
A Boeing további 7000 munkahelyet szüntet meg a pandémiában keletkezett veszteségei miatt. Az amerikai repülőgépgyártó, amely már korábban is drámai leépítéseket hajtott végre bejelentette, hogy alkalmazottainak száma a jövő év végére 130 ezer főre fog csökkeni. Ez 20%-kal kevesebb, mint a válság előtt alkalmazott 160 ezres szám.
A koronavírus-járvány valamint a 737 Max sugárhajtóval kapcsolatos biztonsági aggályok együttesen járultak hozzá a megrendelések visszaeséséhez. A cég 466 millió dolláros (14 millárd forintos) veszteséget könyvelhetett el a negyedik negyedévben.
A cég elnöke megerősítette, hogy a 737 Max amerikai szállításai az év vége előtt elindulnak, igaz, hogy „radikálisan csökkentett ütemben”. A flotta gyártása 2019 márciusa óta szüntelt, miután két légi balesetben összesen 346 ember halt meg.
A világjárvány csak tovább fokozta a cég válságát, amely radikális visszaesést eredményezett a légiforgalom egészében. A nagy légitársaságok a csőd szélére sodoródtak és arra kényszerültek, hogy szintén csökkentsék a személyzet létszámát és töröljék új repülőgépekre vonatkozó terveiket.
A cég idén tavasszal 10%-os csökkentést jelentett be, arra számítanak, hogy a légiforgalom csak 2023-ra tér vissza a válság előtti szintre. A bevételek 30%-kal csökkentek az év első kilenc hónapjában. A Boeing elnöke és vezérigazgatója, Dave Calhoun szerint a kormányzati megrendelések, a védelmi és az űrprogramok biztosítanak némi stabilitást a cégnek.
A 737 Max biztonságos üzembehelyezése tovább halad, hogy a típus remélhetőleg nem csak az USA és Kanada, de az Európai Uniós hatóságok „szigorú tanúsítási és validációs” kritériumainak is meg fog felelni. A javított sugárhajtómű már körülbelül 1400 tesztrepülést és több mint 3000 repülési órát teljesített mostanra.
(Forrás: BBC)