Az amerikai társadalmat széles körben megfertőzte ez a gondolkodás, hol több, hol még több sikerrel terjesztve a neomarxista befolyást. Az újságírás volt az a terület, ahol szinte semmilyen ellenállásba nem ütközött ez az ideológia. Sok oka van ennek. Nem utolsósorban az, hogy szemben a Hollywood által oly előszeretettel mutatott képpel, az amerikai újságírók túlnyomó részének soha nem voltak erkölcsi aggályaik vagy elveik, és eszük ágában sem volt azzal foglalkozni, hogy mi az igazság. Tisztelet a ritka kivételnek. Egy gerinces riporter már az amerikai újságírás hajnalán sem boldogult volna könnyedén a szakmában, mert egész egyszerűen nem volt rá kereslet. Az összes amerikai sajtótermék kivétel nélkül egy célt szolgált, és szolgál ma is: a tulajdonos profitmaximalizálását. Ez még önmagában nem is volna baj, de fontos megérteni, hogy az elsőszámú cél a részvényesek érdekeinek a szolgálata. Bizonyos esetekben ez azt jelenti, hogy minél több tartalmat szeretnének eladni a fogyasztónak, így az eredmény a médium elbulvárosodása. Idővel azonban egyre gyakrabban kisegítő eszközként tekintettek a tulajdonosok a sajtótermékre, és a cél az volt, hogy a közönségük szokásait manipulálva arra sarkalják őket, hogy egyre többet fogyasszanak azon termékekből és szolgáltatásokból, melyeket a lapot birtokló cégcsoport előállít, illetve, hogy olyan politikusokra szavazzanak, akik majd a tulajdonos számára előnyösen alakítják a szabályozási keretrendszert. Egy ilyen környezetben teljesen fölösleges „az igazság bajnokait” keresni. Ez a merőben kapitalista hozzáállás nagyon sokban segítette a kulturális marxizmus térnyerését a médiában. Nem hiába mondta Lenin: „a kapitalisták eladják nekünk a kötelet, amivel fellógatjuk őket”.
A kulturális marxizmus két sarkalatos eleme, nevezetesen az „elnyomottak” felemelése és az egyéni élettapasztalat fetisizálása kiválóan illeszkedett a hagyományos amerikai médiaprofilba, hiszen remek sztorikat lehetett egymás után gyártani, ahol vagy győzedelmeskedett az elnyomott csoport, lásd többek között Afganisztán példáját, vagy pedig szívszorító drámákat lehetett előadni kegyetlen sorsú hősökről, lásd a „demokratikus” felkelőket Szíriában. Az utóbbiak egész egyszerűen nem léteztek, Afganisztán pedig ma is mélyszegénységben él, és egyik maffiakormány váltja a másikat, békéről pedig szó sincs – igaz ez még akkor is, ha természetesen a magyar nemzeti érdeknek nagyon is megfelelt a Tálibok elmozdítása a hatalomból. Persze a két fenti példa következményei az USA-n kívül nyilvánultak meg, így sokkal kevésbé járultak hozzá a súlyos amerikai belpolitikai válsághoz, mint az újságírók hazai témákban kifejtett „áldásos” munkája.
Több olyan nagy téma is van, ahol az amerikai progresszív sajtó látványosan, előre megfontolt szándékkal állt neki a hagyományos társadalom bomlasztásának. A teljesség igénye nélkül nézzünk meg hármat. Az amerikai lét alkotmányban rögzített, sarkalatos eleme a szabad fegyvertartás. Minden állampolgárnak joga, hogy saját védelmére fegyvert tartson. Hiába van mindez benne feketén-fehéren az alkotmányban, és hiába képezi ez a hagyományos amerikai identitás egyik alapját, a baloldali és centrista fősodorba tartozó sajtó már több mint két évtizede hihetetlen vehemenciával támadja a fegyvertartás intézményét. Odáig jutottak, hogy amikor San Francisco városi tanácsa a fegyvertartók érdekérvédő szervezetét, az NRA-t nemes egyszerűséggel terrorszervezetnek bélyegezte, a baloldali sajtó egyként állt ki az abszurd helyzetben a város oldalán.