Harvardi professzor: Az otthoni iskoláztatás a valódi veszély a gyermekek számára

2020. április 25. 17:53

Elizabeth Bartholet szerint sok szülő inkább a Bibliában bízik, mint a tudományban, így az otthoni iskoláztatást meg kéne tiltani.

2020. április 25. 17:53

A Harvard egyik jogi professzora, Elizabeth Bartholet az, aki az egyetem „Gyermekvédő Programját” működteti. Véleménye szerint az otthoni iskoláztatás „valódi veszélyt jelent a gyermekek és a társadalom számára”, ugyanis sok szülő „a Bibliára figyel” a tudomány helyett a világ megértése útján. Bartholet úgy gondolja ez a legfontosabb érv amellett miért kéne az otthoni iskoláztatást megtiltani, kivéve persze ritka, egyedi eseteket.

„A kérdés az, hogy vajon biztosítani kell-e a szülőknek 24 órás tekintélyelvű ellenőrzést a gyermekek felett 0-18 éves korig? Úgy gondolom ez veszélyes” – mondta Bartholet. „Meggyőződésem, hogy mindig veszélyes a hatalommal bíró embereknek teljes irányítást adni a hatalommal nem rendelkezők felett, sőt, hogy teljhatalmat biztosítsunk nekik” – tette hozzá. Bartholet véleményét egy Arizona Law Review tudományos munkában és egy Harvard Magazine cikkben lehet elérni „Az otthoni iskoláztatás kockázata” cím alatt. Az Arizona Law Review 80 oldalas tanulmánya kimondja, hogy „a gyorsan növekvő otthoni iskoláztatás jelenségének veszélyeket rejt a gyermekek és a társadalom számára”.

„Az otthoni iskoláztatás aktivistái az elmúlt évtizedekben döntően sikeresek voltak deregulációs kampányukban. A jogalkotókat agresszív érdekképviselettel nyomták le. Ennek eredményeként a szülők most már otthonukban tarthatják gyermekeiket az iskolai oktatást kiváltandó, minden tényleges ellenőrzéstől mentesen. Nem tudhatjuk, hogy gyermekeiket tényleg oktatják-e, vagy mire oktatják?” – fogalmaz a tudományos munka. Az írásban megfogalmazza Bartholet azt is, hogy sok otthoni oktató szülő el akarja választani a gyermekeket a demokráciánk középpontjában álló ötletektől és értékektől, azzal az eltökélt szándékkal, hogy a fiatalabb generáció ne érthesse meg azokat a nézeteket, melyek lehetővé teszik számukra a szabad választást jövőbeli életük tekintetében. A professzor szerint sokan előmozdítják a faji szegrációt és a tudomány megkérdőjelezését ezzel. Hozzáteszi, sok bántalmazó szülő menekülhet most az otthoni oktatás által a gyermekvédelmi szolgálatok elől. A cikk épp ezért felszólít az otthoni iskoláztatási rendszer radikális átalakítására és a gyermekek jogainak ezzel kapcsolatos újragondolására. „Javaslom az otthoni iskoláztatás feltételezett tilalmát azzal az engedéllyel, hogy a szülők igazolják az otthoni oktatási engedélyüket” – teszi hozzá.

Bartholet hiperregulációs tervéről szóló Harvard Magazine cikkében azt mondja ki, hogy az Egyesült Államok gyermekeinek kb. 3-4 %-a tanul – járványhelyzeten kívül – otthon. A professzor felhívja rá a figyelmet, hogy a tanárok gyakran figyelmeztetik az otthoni oktatás esetén a gyermekvédő szolgálatokat az esetleges visszaélésekről. Azonban se Bartholet tudományos munkája, se cikke nem említi, hogy a diákok 15%-a tapasztalt óvoda és 12. osztály között szexuális visszaélést tanárai által. Ezt az adatot Charol Shakeshaft, a Hofstra Egyetem professzora mutatta ki a Catholic League-ben. A kimutatás az érintéstől a kényszerített behatolásig terjed. A kutatók azt is megállapították Shakeshaft szerint, hogy a tanárok 5%-a szexuálisan bántalmazza a gyermekeket. A Catholic League elsősorban az Associated Press kutatásaira támaszkodott. Beszámolójukban megemlítik, hogy az AP szerint is széles körben elterjedt probléma a tanárok általi szexuális zaklatás. A hírközlési szolgálat, amely hét hónapot töltött nyomozással nem finomkodott, úgy fogalmaztak összesítésükben, hogy „az amerikai iskolákban megerőszakolják őket, elcsábítják őket, elhitetik velük, hogy szerelmesek”. Az AP folytatta nyomozását még 5 évig és közel 2500 bizarr és szadisztikus esetet talált és hozott nyilvánosságra.

Bartholet szerint azonban az otthoni iskoláztatási rendszer jelenti a valódi veszélyt a gyermekek és a társadalom számára. A Harvard professzora szerint „komoly veszély fenyegeti a folyamatos bántalmazásban és az elhanyagolásban szenvedő, izolált családokban élő gyermekeket”. A Bartholet szerint ráadásul a társadalom is jelentősen veszít ezeknek a gyermekeknek az otthon oktatásával, hiszen generációjuk így nem képes elsajátítani a demokratikus funkciókat, melyre csak az akadémiai oktatás képes. „Nagyon sok szülő idológiailag elkötelezett amellett, hogy elszigetelje gyermekeiket a többségi kultúrától és teletömjék fejüket a saját elképzeléseikkel, így például a nők elnyomásával, rasszizmussal, vallásossággal vagy tudomány-ellenességgel” – folytatta.
Bartholet cikke végén azt javasolja, hogy az államok vezessenek be szigorúbb szabályozásokat az otthoni oktatásokkal szemben. Szerinte a bíróságoknak világossá kell tenniük, hogy a jelenlegi rendszer sérti a gyermekek alkotmányos jogait. „Az új rendszernek meg kell tagadnia az otthoni oktatáshoz való jogot, alaposan körülhatárolt kivételeken kívül” – zárta írását. Magyarul: a gyermekek oktatását az államnak és a kormánynak, nem pedig a szülőnek kell irányítania.

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tango47
2020. április 26. 14:44
Az emberi hülyeséget kellene betiltani függetlenül attól, hogy harvardi professzor az illető, vagy bolti eladó - amennyiben érintett.
hajduj
2020. április 26. 11:41
Ez a harvardi "prof." hölgy(?), lényegéből fakadóan, akár a "Fing mint énekhang" témában is értekezhetne, hiszen akkora seggfej, hogy ebben minden bizonnyal professzor. Egy igazi harvardi professzor.
joris
2020. április 26. 10:16
A hit a Biblia tanításában egyáltalán nem jelent vaskalaposságot. Ja, hogy egy krisztushívőt nem lehet kényre-kedvre manipulálni? Szerencsére. Az úriember a levegővel hadakozik. Egyébként a legtöbb egyház fenntart iskolákat is, tehát itt inkább pl. az amish-ok kicsiny csoportjának gyakorlatával igyekszik befeketetíteni a keresztényeket. Miért? Mert a libsik kezdik kapisgálni, hogy amit nyomnak orrba-szájba, az mennyire életidegen, tehát szabadságelméletük szerint csírájában kell elfojtani, eltaposni a számukra kellemetlen tendenciákat. Szakasztott, mint a komcsifajták: "akié az ifjúság, azé a jövő."
NTLLK
2020. április 26. 08:12
"-a demokráciáNK középpontjában álló ötletek-" No, ez itt a baj...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!