A jelen lévő miniszterelnöknek szánt kérdés is ilyesformán hangzik: „Elnök úr, mikor fogja végre a miniszterelnök elárulni döntésének valódi okát?” Az uralkodó és a királyi család nem említhető parlamenti vitában, és nem is lehet vita tárgya, kérdést sem lehet feltenni róluk.
Elektronikus szavazórendszer nincs, hiszen asztal sincs a képviselők előtt. Ha valaki vitatja a többségi viszonyok alapján kialakuló, közfelkiáltással meghozott döntéseket, a terem kiürítésével, és az „igen” vagy „nem” ajtón való belépéssel számolják meg a szavazatokat. Ezt nevezik „szétválásnak” (division). Erre a szavazásra 8 percük van a képviselőknek, amit csengő jelez az épület minden részén, sőt azon környező pubokban is, ahonnan annyi idő alatt vissza lehet érni az ülésterembe…
A precedensek a 16. századig visszakövethetők
Nincs egy olyan egységes „házszabály”, mint a magyar Országgyűlésben, amely minden lényeges kérdést kimerítően szabályoz. A House of Commons működése négy pilléren nyugszik: a bevett szokáson és gyakorlaton, az esetenként elfogadott, állandó szabályokon (Standing Orders), a házelnök rendelkezésein, valamint a parlament által elfogadott törvényeken (Acts). Bármilyen meglepő is, de a parlamenti eljárásrend olyan, lényeges elemei, mint a törvényjavaslatok elfogadása során az olvasatok (fázisok) száma, a kérdések előterjesztésének módja, vagy a határozati javaslatok benyújtása és elfogadási rendje, mind az első csoportba tartozik, azaz a szokáson alapul, és nincs írott szabályokba foglalva. A szokásjog pedig a precendesek feljegyzésén nyugszik, amelyek a Ház jegyzőkönyvébe (Journals) kerülnek. Ezeket a 16. század második felétől rendszeresen vezetnek a Ház döntéseiről.
A bizonytalan szabályanyag miatt megnő a szerepe a Speakernek, akinek tekintélye máig kikezdhetetlen, döntései bírói ítélettel érnek fel a parlamenti jogban.