Véletlenül megnyomott vészjelző okozott felfordulást az amszterdami reptéren

2019. november 06. 22:09

Tévedésből a gépeltérítéskor használatos gombot nyomta meg az Air Europa pilótája.

2019. november 06. 22:09

Gyanúsnak vélt helyzetet vizsgált a holland katonai rendőrség az amszterdami Schiphol nemzetközi repülőtéren egy utasszállító gépen – közölte szerdán este a hatóság Twitter-oldalán. Nem sokkal később kiderült, hogy hamis riasztás történt.

Az Air Europa spanyol légitársaság közlése szerint a pilóta véletlenül nyomott meg egy vészjelző gombot, ami miatt nagyszabású rendőrségi akció indult a repülőtéren. A légitársaság elnézést kért a történtekért. „Az Amszterdamból Madridba induló esti járaton véletlenül kapcsolták be a vészjelzőt, ami miatt működésbe léptek a légi kikötő biztonsági előírásai” – áll a közleményben. „Hamis riasztás volt, az utasok jól vannak és várják, hogy a gép elindulhasson” – fűzte hozzá a légitársaság.

A katonai rendőrség korábbi közlése szerint az érintett repülőgép utasait és személyzetét biztonságban le leszállították a fedélzetről. „Az utasok és a legénység biztonságban leszálltak a gépről. A vizsgálat folyamatban van” – közölte szűkszavú üzenetében a katonai rendőrség.

A NOS holland televízió szerint a repülőtér egy részét kiürítették, s elsötétített ablakú járművek érkeztek a D5-ös kapuhoz. Az Algemeen Dagblad pedig arról számolt be, hogy a rendőrség erősen felfegyverzett különleges kommandója érkezett ki a helyszínre, s két mentőhelikoptert is riasztottak. A TASZSZ orosz hírügynökség a holland televízióra hivatkozva korábban azt közölte, hogy „a pilóta egy gépeltérítés kísérlete esetén használatos vészjelző gombot nyomott meg”.

A nyitóképen: fokozott ellenőrzés a Schiphol repülőtéren 2016-ban (MTI/EPA/Remko De Waal)

(MTI)

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
schulraugue
2019. november 08. 11:01
MooXi.net - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert szeretnének találni
kizökkentidő
2019. november 07. 13:28
Bemásolom egy hozzáértő írását a témában: "Onnan tudod, hogy fake newst olvasol, hogy (hát a mandineren olvasod azt) nincs olyan 1 db gomb ami a gépeltérítést jelezné. Egy gépen sem! Nincs ELTÉRÍTETTEK gomb! Full kamu! Ez a dolog úgy működik, hogy minden egyes légijármű, és nagy reptereken a földi kiszolgáló egységek is (tanker, hátratoló traktor, utasbusz) kötelesek beállítani egy úgynevezett transzponder kódot! Ez egy 4 jegyű egyedi azonosító, amivel a gép nem csak a pontos nevét, helyzetét, státuszát közli, de repülési adatokat is, mint magasság, sebesség, irány. Csillog, de látható. Namármost, vegyük Budapestet, egy induló gép 26xx -et kap kódnak legyen 2601, hogy könnyű legyen A következő induló gép 2602-t, stb.. Ez országonként változik, ki milyen kódot kap Azonban vannak egyezményes kódok, ami mindenhol ugyanazt jelenti! 7500, 7600, 7700 A 7700 - általános vészhelyzetben használandó A 7600 - kommunkiációs eszköz hibánál A 7500 - pedig a sajnálatos gépeltérítéskor Tehát, 'véletlenül' tökéletesen ki van zárva, hogy 7500-at tekerj be a transzponderbe! Amikor megkéred az útvonal engedélyt a földön, az irányító világosan közli veled a válaszjeladó kódodat, amit (más utasításokkal együtt) vissza KELL kötelezően olvass. És csak akkor kapod meg az útvonal engedélyt, ha minden utasítást jól olvastál vissza / állítottál be a fedélzeti rádión! Szóval onnan tudod, hogy kamut olvasol, hogy ismered az eljárást, és tudod, hogy ez nem így működik!"
Peter8811
2019. november 07. 11:49
Karácsony szintű pilóta volt az idióta?
Rugo
2019. november 06. 23:03
Iszlamisták által kondicionált Pavlov kutyák.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!