Néhány napja a Paris Match közölt interjút Brigitte Bardot-val, ebben a színésznő hangot adott a #metoo-kampánnyal kapcsolatos ellenérzéseinek. Bardot most a Le Monde újságírójával beszélgetett, szóba került a sztárság felszínessége, önbizalomhiánya és politikai szerepvállalása is.
Mérgező, pusztító hírnév
Bardot az interjúban elmondja: azért hagyott fel hirtelen a filmezéssel, hogy az állatoknak szentelhesse magát, elege volt abból a látszatvilágból, ami olyan sok évig boldogtalanná tette. Bardot kijelenti: elutasítja az emberi nemet, ezt az „arrogáns és vérszomjas fajt”, amely mindig is félelemmel töltötte el. Hozzáteszi: sohasem szerette a „felszínes és frivol”, minden ízében hamis filmezést, utálja a színészek köldöknézését, akik azt hiszik, hogy ők a világ középpontja, ki nem állhatja a személyi kultuszt, iszonyodott a premierektől és a partiktól, amikre csak ügynöke nógatásának engedve ment el. Egy forgatókönyv puszta elolvasása idegessé tette, húszéves pályafutása alatt állandó gyomorgörcsben élt, és minden forgatáson kiújult a herpesze, mindehhez pedig az „ürességérzet” járult hozzá.
Bardot elmondja: a művészélet intenzív pillanatai csak a magánéletben adattak meg neki. Pályája elején egyszerre volt kitéve az imádatnak és a megvetésnek, ez utóbbi mélyen bántotta. „Van egy jelszavam: ha valamibe belekezdünk, csináljuk jól és alaposan. Így álltam hozzá a filmezéshez. Semmit nem csináltam dilettáns módjára” – fejti ki. A színésznő elárulja: úgy érezte, nem becsülik meg eléggé, az elismerés csak későn jött el, a sztárlét, az anyagi jólét „bolond és hamis” volt. Bardot Madame de Staëlt idézi, aki szerint „a dicsőség a boldogság hivalkodó gyásza”. „Senki nem tudja, mennyire mérgező és pusztító a hírnév” – jelenti ki Bardot, hozzátéve: amikor 1973 tavaszán felhagyott a filmezéssel, azt remélte, végre megtalálja a békét, ez azonban nem történt meg, ma sem tudja elhagyni a házát anélkül, hogy egy „barom” ne kapná elő az okostelefonját.
Bardot gyerekkorában meg volt győződve arról, hogy csúnya, ez az érzés az egész életét végigkísérte, ahogy az a kérdés is, hogy kicsoda ő, miért is van ő a világon. Abban a korban, amikor a frivolitás jelképe volt, valójában nagyon is súlyos kételyek gyötörték. Ha nem lettek volna az állatok, öngyilkosságot követett volna el, nem szeretett élni. A sztárság csillogása groteszknek és haszontalannak tűnt számára. „Cél nélkül az élet elviselhetetlen, igazságtalan, kegyetlen” – fogalmaz Bardot, hozzátéve: az állatok sosem okoztak neki csalódást.