Érthetetlen: Kijev még jobban megnehezítené a télre való felkészülést az ukránoknak
Bajba kerülhetnek az emberek, ha nem megfelelően tárolják a tűzifát.
Felvásárolja az állam a nehéz anyagi helyzetben lévő, fél éven belül két légikatasztrófával is sújtott Malasyia Airlinest – írta a Flightglobal légügyi szaklap a maláj értéktőzsde által kiadott jelentésre hivatkozva pénteken.
A többségi tulajdonos Khazanah Nasional felvásárolja a magánszemélyek kezében lévő részvényeket, amelyekért jelenlegi értéküknél némileg magasabb árat ajánlanak. A légitársaság 69,4 százalékát birtokló állami befektetési alapnak 30 százaléknyi részvényt kell megszereznie, erre 1,4 milliárd randot (102 milliárd forintot) költenek.
A tulajdonos anyagi okokkal magyarázta a lépést, mint írták, a Malaysia Airlines és leányvállalatai az elmúlt három pénzügyi évben és a legutóbbi negyedévben is jelentős veszteséggel működött és a cég részvényei is rosszul teljesítenek az értéktőzsdéken: az elmúlt 12 hónapban 22 százalékkal esett az árfolyama. A lépés része a légitársaság átalakításának.
Fél éven belül a Malaysia Airlines két Boeing 777-200-as repülőgépével történt légi szerencsétlenség: március 8-án a Dél-kínai-tenger felett tűnt el az egyik repülőgép, míg július 17-én Kelet-Ukrajna felett lőttek le egyet. A Malaysia Airlines Amszterdamból Kuala Lumpurba repülő 17-es járatán 283 utas és a 15 fős személyzet utazott, amikor az orosz-ukrán határ felett, Donyecktől keletre lezuhant, miután rakétatalálat érte. A március 8-án eltűnt MH370-es járatot ugyanilyen típusú repülőgép teljesítette. A repülőgép Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, majd a Dél-kínai-tenger fölött a légiforgalmi irányítás egy órával a felszállás után elvesztette vele a kapcsolatot, roncsait azóta sem találták meg. A fedélzeten 227 utas és 14 fős személyzet volt.
A Malaysia Airlines Malajzia nemzeti légitársasága, 1947 óta működik, több mint 60 célállomásra repülnek 110 repülőgéppel. A tavalyi évet 1,1 milliárd ringgit adózás utáni veszteséggel zárták, idén az első félévben pedig nagyobb részben a 370-es járatuk eltűnése és az ebből fakadó bizalomvesztés miatt 59 százalékkal nőtt a veszteségük 443 millió ringgitre (30 milliárd forint).