Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Az Airbus szerint a következő húsz évben 11 ezer új repülőgépre adhatnak le rendelést a csendes-óceáni régió légitársaságai, ennek értéke 1800 milliárd dollárt tehet ki. A Boeing is hasonló számokat lát.
Az európai gyártó keddi közleménye szerint a Szingapúri Légi Szalonon tartott sajtótájékoztatón a cég vezetői azt mondták, az egyre több utas és a növekvő gazdaság miatt a légitársaságok gépeinek száma a jelenlegi ötezerről több, mint a duplájára, 12 ezerre nőhet, és mintegy 4200 szélestörzsű gépre jelenthetnek be igényt a légi fuvarozók a következő húsz évben. Az európai repülőgépgyártó adatai szerint a csendes-óceáni térségből 2013-ban az új rendelések 80 százalékát, 379-et az Airbus kapta, 331 repülőgépet szállítottak oda, ez a fele a régióban tavaly átadott új repülőgépeknek.
A társaság teljes rendelésállományának 34 százaléka a csendes-óceáni régió légicégeinek rendeléséből áll. Az amerikai Boeing hétfőn hasonló adatokat jósolt: úgy látják, a következő húsz évben ebben a régióban 13 ezer új gépre lesz szükségük a légi fuvarozóknak, ennek értékét pedig 1900 milliárd dollárra becsülték.
A Boeing kutatása szerint elsősorban a keskenytörzsű gépek lehetnek kelendők, ami 69 százalékát teheti ki a teljes rendelésállománynak, ennek hátterében a diszkont légitársaságok egyre nagyobb száma és az Ázsián belüli utazás bővülése áll. A szélestörzsű gépek a Boeing szerint a teljes rendelés 28 százalékát adhatják.
A képen az egyik legnépszerűbb utasszállító, az Airbus A320 belső tere látható.