Kétségtelen, hogy hazánk legforgalmasabb autópályájára már ráfér a kibővítés és a felújítás. A Hegyeshalomtól Budapestig tartó M1-es van kitéve a legnagyobb tranzitforgalomnak, hiszen a Nyugat-Európába vagy az onnan hazatartó kelet- és dél-európai vendégmunkások jóformán csak azt az útszakaszt tudják használni. Nem hiába szerepelt kiemelt helyen, hogy kétszer háromsávossá alakítsák az autópályát. Németh Tamás, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt. vezérigazgatója tavaly a Mandinernek adott interjújában is arról beszélt, hogy az idei évben már indulhat a kivitelezés.
Történt egy kis csúszás
Hétfőn a Kormányzati Tájékoztatási Központ jelezte, hogy a kormány számos más, a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, s az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött. A kormány ezt a lépését az elhúzódó ukrán-orosz háború, valamint „az elhibázott szankciós politika miatt jelentős károk” miatt hozta meg. Az indoklásban szerepel, hogy
rendkívüli kiadások terhelik az európai és magyar gazdaságot és az államháztartást.
Az MTI-hez eljuttatott közleményben az áll, hogy a cél a 2023-2024-es költségvetési évek tekintetében a magyar állam költségvetési terheinek csökkentése, így számost beruházást leállítanak és/vagy átütemeznek.