Évtizedek óta téma például az M1-es és az M7-es autópályák bővítése. Ezek megoldása, valamint az M3-as három sávosra bővítése elsődleges a számunkra. Az M1-es Győrig, az M7-es Szabadbattyánig, az M3-as Gyöngyösig bővül oldalanként plusz egy sávval és ezeken a szakaszokon úgynevezett intelligens leállósávot is kialakítunk. Ez annyit jelent, hogy teljes értékűvé szélesítjük a sávot és ha a közlekedési helyzet megköveteli, baleset vagy építési munkák miatt, akkor ráengedhetjük a forgalmat, biztosítva a forgalom haladását.
Mikor jelenhetnek meg az első munkagépek az M1-esen?
A bővítési terveket itt már korábban elkészítette a magyar állam, nekünk csak aktualizálni kell azokat. Úgy számolunk, hogy várhatóan a jövő évben elkezdődhet a munka.
Eddig főleg fejlesztéseket említett, de új utak építését is tervezik?
Nem csak tervezzük, kötelez is bennünket a szerződésünk erre. 272 kilométer új autópályát kell megépítünk a következő évtizedben. Az új szakaszok közül talán az egyik legfontosabb, az M0 tehermentesítését is segítő M81 út építése, Komáromtól Sárbogárdig 102 kilométeren. Ez a nyomvonal, már M8 néven Sárbogárdtól az M6-os autópályát érintve, a Dunán át, egészen Kecskemétig halad majd 76 kilométer hosszan.