Beindult az árverseny: saját márkás termékeken küzdenek az áruházak a vásárlókért

2023. március 06. 09:15

Az Aldi után a Lidl is árcsökkentésbe kezdett, ismét a sajtok ára csökkent, nem is kevéssel.

2023. március 06. 09:15
null

Hétfőre durván csökkentette árait a Lidl, a német áruházlánc a legnépszerűbb sajtok árait vitte lejjebb. Az intézkedésnek köszönhetően a sajtok ára kiszereléstől és típustól függően akár 25 százalékkal csökken. A Lidl a Világgazdaság információi szerint a saját márkás Pilos 250 grammos Edami darabolt sajt árát 25 százalékkal csökkentette, azaz

míg tegnap 999 forint volt, mától már 749 forintba kerül.

Hasonlóan csökkent a kilós kiszerelésű Pilos trappista ára is, mely 23 százalékkal kerül hétfőtől kevesebbe, a boltokban már 2990 forintos áron kapható 3890 helyett. A 700 grammos Pilos trappista sajt 21 százalékkal, 800 forinttal kerül kevesebbe, így 2599 forintot kell majd érte fizetni. Ugyancsak több mint húsz százalékkal csökken a 700 grammos laktózmentes trappista ára is, amely 2999 forintos áron vásárolható meg. 

Tőzsér Judit a Lidl kommunikációs vezetője a lapnak elmondta, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a legjobb árakat tudják biztosítani a vásárlóknak. Azzal folytatta, hogy a Lidl január elejétől már csaknem 200 termék árát csökkentette tartósan.

Az árak csökkentését az Aldi kezdte, a nagy konkurens vállalat március elejétől a magyar beszerzésű sajtok árait 20-23 százalékkal mérsékelte. 

Nagy a verseny

A Világgazdaság szerint a CBA is követte a két német diszkont lépéseit és ők is 20 százalékkal mérsékelték a trappisták árait. A portál azt írja a hivatalos statisztikákra hivatkozva, hogy brutális drágulás ment végbe az elmúlt évben a trappistánál.

A gyártói márkás trappista sajt kilogrammonkénti ára 2021 október végén 2000 forint környékén alakult, addig ugyanez 2023 januárjára elérte az 5500 forintos szintet.

Már februárban is történt hasonló, akkor a vaj árát csökkentették a nagyobb vállalatok. A VG szerint az a lépés egyértelműen annak szólt, hogy a kiskereskedelmi forgalom drámaian beszakadt: az áremelkedés miatt a vásárlók visszafogták költekezésüket, ez egyértelműen meglátszott az értékesítés volumenén.

Nem szimplán arról van szó, hogy a valóban brutális kiskereskedelmi árverseny miatt a boltok maguktól lejjebb viszik az árszintet, hanem a beszállítók engedtek általánosan az átadói árakból – jegyezte meg a Világgazdaság, mely szerint a következő termék, melynek ára csökkenhet: a száraztészta. 

Nyitókép: Nyitókép: MTI/EPA/Koca Sulejmanovic

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zsellér péter
2023. március 06. 18:53
Tavaly novembertől a LIDL saját hajókat közlekedtet Kína és Europa között - Koperba , ami a mi piacunkra hozza az árut havonta 3000 konténere érkezik Az kb 180.000 paletta áru- ez persze többnyire nem élelmiszer hanem ruha, müszaki cikk, kacat ,kütyű . stb De ezzel a tőke erővel nehéz egy magyarnak versenyezni......
masikhozzaszolo
2023. március 06. 14:29
Mondanám, hogy rögös túrót.. A kétszerannyi most majd másfélszer annyi lesz.
zakar zoltán béla
2023. március 06. 13:22
Késnek 1 évet.
Türelem
2023. március 06. 13:01
A DK-nak legalább van humorérzéke....több belvárosi üzlet előtt helyeztek el nagy táblákat. Az egyik felén sorolják az árakat: kenyér, 3.60, lecsókolbász, 2.60, zsemle 40 fillér- mellette Marosán idézete: nem a zsemle drága, hanem a pofád nagy - tej három forint, csirke 25 forint, a tojás 1.50, a trappista 40 forint, a sör 5 forint, a burgonya 1.60..a tábla másik felén Dobrev és Gyurcsány egész alakos képe, az aláírás, szavazz az Árnyékkormányra, s mi visszahozzuk neked ezeket az árakat.....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!