Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
„Rövidesen döntés születhet, nem tagadom, a lezárás szándékával” – mondta az építési és beruházási miniszter a Mandinernek adott interjújában. A kormány ez idáig 2200 milliárd forintot fizetett ki a projektgazdáknak.
„Eltelt hét év, érdemes összegezni. Ami ennyi idő alatt sem tudott elindulni, annak már nem sok legitimitása lehet”
– fogalmazott a Mandiner e heti számában megjelenő interjúban Lázár János építési és beruházási miniszter, jelezve: már tárgyalnak a megyei jogú városok polgármestereivel a kérdésről.
A kormány még 2015-ben indította el a Modern városok programot azzal az indokkal, hogy a vidék fejlődésének kulcsa a vidéki városok fejlődése. Elsőként Sopronnal kötöttek megállapodást, Orbán Viktor ott beszélt először a célokról és jelezte, hogy mind a 23 megyei jogú városba ellátogat majd és megállapodik a vezetőkkel az együttműködésről. A Modern városok program a kormány korábbi közéles alapján
A beruházások egy része a 23 megyei jogú városában megvalósuló, az élet minden területére kiterjedő – egészségügyi, oktatási, turisztikai, kulturális, ipari, sport – lokális fejlesztések, mintegy 1600 milliárd forint értékben. A másik részben pedig 28 országos közútfejlesztés, illetve 4 vasútfejlesztés valósul meg összesen 2400 milliárd forintból.
Idén év elején Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos a Facebookon közzétett videójában közölte: több mint száz projekt megvalósítása tart valamilyen fejlesztési szakaszban, azaz tervezés vagy építés alatt áll. Elmondta továbbá, hogy a 270 fejlesztési célból 133 már teljesen vagy részben megvalósult, tehát a projektek csaknem 50 százalékát használhatják az emberek.
Fotó: Földházi Árpád