A fenti okokra hivatkozva a Médiatanács az esetek kivizsgálását kérte, azonban a Netflix egy Hollandiában bejegyzett cég, amire a holland médiaszabályok vonatkoznak, így nem garantált a jogi felelősségre vonás. A Lakmusz adatigénylésére az NMHH közölte, hogy a külföldi hatóságok már a két szeptemberi ügy előtti négy esetben sem értettek egyet a Médiatanács értékelésével.
Az egyik ilyen esetben a médiahatóság megállapította, hogy a Szivárványcsaládokért Alapítvány A család az család #ugyanaz reklámjai alkalmasak „a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására”. A Csehországban bejegyzett Viacom International Media Networkshöz tartozó Paramount Networköt és Comedy Centralt ugyanakkor nem marasztalták el, mivel a cseh RRTV (Rada pro Rozhlasové a Televizní Vysílání) véleménye szerint „a szpotok egyszerű családi jeleneteket használnak annak bemutatására, hogy egy család, ahol a szülői generációt azonos nemű pár alkotja,